ANGST VOOR BEESTJES

mijn dochtertje van 2 jaar en 4 maanden is ontzettend bang voor kleine beestjes (kevertjes,vliegen,pissebedden enz)en als ze overdag een beestje van dicht bij heeft gezien krijgt ze er automatisch s'nacht een nachtmerrie van (soms wel meerdere op een nacht)dan wordt ze helemaal histerisch en duurt het heel lang voordat ze weer rustig het is echt heel erg zielig als je het ziet dat ze zo bang en verdrietig is maar ik kan haar er niet vanaf krijgen heeft misschien iemand zoiets meegemaakt of een mogelijke oplossing dan hoor ik het graag
 
Hallo Marja. Dit komt mij heel bekent voor, onze kinderen zijn ook zo bang voor alle dieren, als ze maar een hond zien of kat is het schreeuwen geblazen, ook ik heb geen idee hoe dit komt. ben ook heel benieuwd naar reacties.
 
Beste Marja !
Onze dochter ( 2 jaar) vind beestjes erg interessant, maar ze moeten niet plotseling op haar af komen of gaan bewegen, zoals b.v. een vlieg.
Ik ga vaak met haar in de tuin beestjes zoeken, zeg er dan wel bij dat we het beestje laten lopen omdat we wel erg groot voor ze zijn. Of dat ze anders hun huisje kwijt raken. Vaak komt ze hollend binnen als ze weer een miertje of lieveheersbeesje gezien heeft. Dol blij is ze dan.

In januari heeft ze een nachtmerrie gehad, ze werd wakker en zag nog allemaal beestjes.
Was erg aan het hallusineren. Erg zielig. Zelfs bij ons in bed zag ze kikkers lopen. Heb toen beneden een boekje voorgelezen voor wat afleiding, dit heeft gelukkig geholpen.

Erg vervelend is het inderdaad als ze zo bang zijn voor beestjes, ze lopen ook overal.
Vooral van de zomer zal het wat worden voor je.
Ik hoop dat je een oplossing kan vinden.
succes hoor.

Groeten van Miena !
 
Terug
Bovenaan