Angst voor bevalling

<p>Hoi mama's. Ik ben aanstaande week 40 weken zwanger van mijn  2de kindje. Spannend dus. Nu ervaar ik ineens heel veel angst,  ( hartkloppingen,  opgejaagd gevoel) en heel veel huil buien.  Ook angst voor de bevalling:(</p><p>Ik had dit bij mijn dochtertje niet zo erg als nu. En snap ook niet waar dit vandaan komt . Herkend iemand dit ?. Op het moment is mijn dochtertje ( 19 maanden) me ook lekker aan het uit testen, ( niet willen eten savonds, en alles doen wat niet mag ). Natuurlijk hoort dat bij de leeftijd maar ik merk dat het me wel op begint te breken :(.  En helaas zitten we in een verbouwing  ( we maken van de zolder een extra slaap kamer, en deze is helaas door de corona crisis en maatregelen niet af :(. Ik probeer me erbij neer te leggen,  maar heb nog ongeveer een paar keer per week mensen over de vloer en heb het gevoel dat ik niet echt kan rusten. Herkent iemand dit ?. </p><p>Xx veel liefs :) </p>

Mijn tweede zwangerschap is al een aantal jaren geleden. Maar ik kan me goed herinneren dat ik dit ook heb gehad. Ik heb zelfs de verloskundige regelmatig gebeld dat ik niet wilde bevallen in een bepaald ziekenhuis. Dit was ook rond en na de uitgerekende datum.

Dat jij nog in verbouwing zit en een kleine hebt rondlopen is ook pittig. Probeer te accepteren dat je je zo voelt en dat dit straks weer over is. Het is niet gek en je bent niet de enige.

Ik ben nu 35+1 weken zwanger en zal dit hopelijk ook weer voor mezelf onthouden.

Hai! Dat is helemaal niet gek. Vanalles aan de hand thuis, doordat de extra kamer niet af is. En ook nog een kleintje die aandacht vraagt rondlopen. Probeer te relativeren; de extra kamer hoeft niet af om goed voor je babytje te zorgen, laat dit los. Het komt wel weer. En afspraken te maken waar jij je prettig bij voelt. Bijv dat als de baby er net is de werklui niet welkom zijn. Of misschien heb je dat nu al liever niet meer? Zulke dingen. Probeer wel je momenten van rust te pakken. Misschien heb je iemand in de buurt die jouw kleintje even een paar uurtjes over kan nemen?

Ik was laatste 2 weken van mijn zwangerschap van de 2e ook echt geen leuke mama meer. Ik sliep nog ma 4 tot 6 uur in de nacht maximaal omdat ik zo dik was dat geen houding meer prettig was. Manlief werkt snachts dus moest overdag eigenlijk slapen maar ik hield overdag echt niet meer vol en ons 1e kindje was toen net 2 geworden. Voelde me ook behoorlijk schuldig dat ik zo kort was tegen de 1e maar dat haal ik nu gelukkig allemaal weer in. Gewoon hulp inschakelen. Je kunt ook niet alles zelf doen

Hoi,
Ik had bij de eerste wel enorme spanning omdat ik tijdens de bevalling een risico kon lopen op epilepsie aanval.. dit is toen niet gebeurd dus het risico dat het nu wel gebeurd is eigenlijk nihil (was toen ruim 11 jaar aanvalsvrij.. nu ruim 14) daardoor ben ik nu wel relaxter.. 
Ik volg via YouTube een vrouw die verloskundige is en moeder.. ik vind haar filmpjes leuk en nuttig.. ze plaatst vlogs maar ook filmpjes met thema.. ze heeft kortgeleden een filmpje geplaatst over bevalangst.. misschien heb je hier wat aan..
https://youtu.be/8-3zSJr9iik
Als de link het niet doet ze heet op YouTube "verlosmoeder" als je "verlosmoeder bevalangst" invoert kan je het filmpje ook wel vinden..
Hopen dat je toch tot rust kan komen en een goede bevalling mag hebben..
En o ja, bespreek dit ook met je VK zij kan je hierin ook begeleiden..

Terug
Bovenaan