Angst voor bloedprikken

Hallo allemaal,

ik moet het even van me afschrijven hoor! Morgen de eerste echo. Dat is natuurlijk helemaal fantastisch en zien we allebei heel erg naar uit. Alhoewel er natuurlijk ook een klein stemmetje in het hoofd zegt, juich niet te vroeg.....

Als de echo goed is, moet er natuurlijk ook bloek geprikt worden. En hier zie ik als een berg tegenop. Nog hoger dat de Mount Everest......Echt jeetje. Vroeger wel eens bloed laten prikken, maar dat ging helemaal fout. Was met een stagiaire. Ik snap wel dat zij het ook moeten leren hoor, maar waarom nou op mij terwijl ik aangegeven had er bang voor te zijn?

Nu ben ik bang dat morgen hetzelfde gaat gebeuren. Nu weet ik wel dat het dit keer voor een heel goed doel is. Ik heb m'n vriend al geinstrueerd de foto van de echo voor me te houden, zodat ik de hele tijd zie waarvoor ik het doe.

Ik kan me niet herinneren dat het pijn deed, maar de angst overheerst echt alles!!!

Zijn er meiden die dit herkennen?

Groetjes,

Hoi,

ik zag hier ook reuze tegenop en heb het dan ook zo lang mogelijk uitgesteld. (ik moest hiervoor naar het ziekenhuis). Maar het viel uiteindelijk reuze mee, gewoon niet naar de naald kijken en je voelt er echt niks van hoor!! Nou heel veel succes morgen en vooral heel veel plezier met de echo.

Groetjes poeh

hoi meiden

Ik kan me helemaal in jullie verhaal vinden. Ik ben ook heel bang voor prikken. niet alleen het bloedprikken maar ook andere inentingen.
Ik weet wat jullie doormaken. Hou de moed erin het is inderdaad voor een goed doel.
Ik ben 27 en heb begin mei nog het hele ziekenhuis bij elkaar gegild/ gejankt.
Volgens de arts kun je er niks aan doen dat je zo bang bent. Je moet het gewoon ondergaan.
Succes.

Liefs Nienke

Hoi hoi!

Ook ik herken mezelf in je verhaal. Ben ook heel erg bang voor naalden. Maar ik moet zeggen, die angst is echt voor niks. In maart heb ik nog 2 inentingen gehad omdat we naar Thailand gingen op huwelijksreis. Ik heb me er echt weken druk om gemaakt. Maar toen het gebeurd was, dacht ik, was dat het nou? Dat had ik dus ook met het bloedprikken.  Er is  ooit toen ik 7 jaar was uit mijn vinger bloed af genomen, had geen idee hoe het uit de arm zou voelen. Op 28 mei heb ik het laten doen. Mijn mama moest met me mee om mijn handje vast te houden, zo erg was het! De verpleegster vroeg me nog hoe het dan met de bevalling moest. Gek genoeg maak ik me daar niet zo'n zorgen om, als er maar geen naalden aan te pas komen, haha!
Maar echt, het stelde niks voor. Ik had ook geluk dat de verpleegster het heel goed kon en dat ik makkelijk te prikken ben (voor zover dat kan).

Ik zou zeggen: heel veel plezier met je echo (ik heb de eerste de 24ste) en maak je niet te druk over het bloedprikken. Gewoon niet kijken en in je gedachten houden waarvoor je het allemaal doet!

Groetjes Karin

Hallo,

nou vandaag was de dag hoor. En het bloedprikken viel 1000% mee. Aangegeven dat ik bang was en slechte ervaring heb. Die mevrouw was heel begripvol en bleef gedurende alles praten en in 1x voelde ik de naald erin "floepen". Wel gevoelig maar zeker niet pijnlijk. Een volgende keer zal ik met een beter gevoel ernaar toe gaan, dat weet ik zeker!

Oja, echo liet zien dat ik 1 week minder ver ben dan gedacht, ipv 03 januari is nu de uitgerekende datum 10 januari.

Groetjes

Haha, nou ik ben echt heel erg met naalden.
Stagaires? Mogen niet bij mij in de buuurt komen. Als ze dat wel doen, zijn ze vrijwel meestal altijd zwaar de pineut!
Andere vaag uitziende figuren? Mogen ook niet in de buurt komen, die zijn ook de pineut. Mijn eis is meestal dat ze al zo'n 20 jaar ervaring hebben in het prikken. Haha, is dit erg of erg? Heb inmiddels zoveel negatieve prikervaringen gehad, dat het voor mij even niet anders kan. Als ze bloed willen zien, hehe, moet dat volgens mijn eis lopen haha!

Hoi hoi,

Ik heb eerst bloed laten prikken en daarna meteen een echo gehad,
de vrouw bij het lab wist dat ik zwanger was i.v.m. het formulier en
ik heb even met haar gepraat en ondertussen prikte zij mijn bloed,
heb het ook echt niet op bloedprikken, maar ze stelde me gerust,
ik zeg het er  ook wel altijd bij. Zit ik dan met de sesamstraat poster
achter me bang te zijn haha

liefs Daantje

Terug
Bovenaan