Angst voor een miskraam,

<p>Hallo ik ben Camila en ik ben 28 jaar,</p><p>27 juni ging me spiraal eruit omdat die helemaal verschoven was na links in de hoek en het zat ook heel laag. En normaal weet ik wanneer ik ongesteld wort en hoelang het duurd dus ik hielt  alles keurig bij e</p><p>En 24 juli deed ik een test omdat ik maar niet ongesteld wert  en uit de test kwam geweldige nieuws het was positief. Ik kon het niet geloven en ik heb totaal 5 testen gedaan allemaal positief </p><p>Ik had niet verwacht dat het  zo snel zou gaan. Ik had zo iets van oow  ik heb nog maanden haha </p><p> </p><p>Ik ben nu 4 weken zwanger egt geweldig om een kleine in me buik  te hebben...Maar ik heb zo erge angst voor een miskraam omdat ik nog in een vroege stadium zit en ook omdat ik 28 jaar ben </p><p> </p><p>Wie heeft nog meer deze angst ?? En is dit normaal ?? </p><p>Ik probeer steeds los te laten maar lukt niet </p><p> </p><p>Groetjes </p>

Van harte gefeliciteerd allereerst ;)! Wat bijzonder zo snel zeg... je mag in je handjes klappen.
Omdat je 28 jaar bent ? Die begrijp ik niet helemaal...
Een miskraam komt helaas voor in de eerste 12 weken. Maar meestal gaat het goed hoor. Ikzelf was (pas) na 10 maanden zwanger, wat na 5,5 week in een miskraam eindigde. Erg verdrietig dat het eindelijk was gelukt en zo eindigde. Wees daarom gezegend dat het je in de eerste ronde al is gelukt... en mocht het mis gaan: bedenk goed dat er dan in de aanleg iets niet is goed gegaan. En je wilt wel een gezond kindje toch?
Stressen om iets wat er niet is, is sowieso niet zo handig. Helemaal niet als je zwanger bent ;) Dus probeer gewoon te genieten van alles. Ik was overigens de ronde na de miskraam direct zwanger en ben inmiddels in verwachting van ons zoontje (36+1).

Hoi joena 

Bedankt voor je reactie 
Ja dat vonden wij ook maar me vriend denkt omdat de spiraal zo laag zat En zo verschoven zat dat het zijn werk niet heeft gedaan ik weet niet of zoiets kan hoor ? 
Dat moest er niet bij staan 28 jaar die moest boven in begin staan maar ging even fout zag telaat  ik had al op versturen gedrukt 
Wat heftig voor je dat je miskraam heb gehad.... ook omdat 10 maanden eindelijk gelukt was voor jullie...?

ze zeggen dat als je 3 maanden bent dat je dan uit de risico factor  bent  ik kan niet wachten tot ik daar ben 

En klopt daar heb je ook gelijk in onnodige stress is helemaal niet goed maar ik merk nu ik dit heb kunnen uitspreken dat wel fijn voelt 

Wat leuk dat je weer in verwachting bent ! Hoe gaat het nu allemaal ??  heb je veel last van zwangerschap symptomen?? 

Ik heb ook enorm angst gehad voor een miskraam. Op een gegeven moment moet je jezelf ervan overtuigen dat je moet vertrouwen op je eigen lichaam en je kleintje. Plus wat de reactie hierboven al zei: een miskraam houd simpelweg gewoon in dat er iets niet in orde is. Ik heb op een gegeven moment tegen mezelf gezegd; als mijn lichaam de keuze maakt om de zwangerschap af te breken, is het ernstig genoeg dat ik de keuze niet eens zelf zou willen maken. 
Ik had overigens loze angst. Op dit moment ruim 35 weken zwanger en lekker aan t zweten op de bank. 
Succes! Hopelijk heb je er iets aan. En 28 jaar is alles behalve een risico leeftijd!! 

Hoi,

Ja dat klopt wat je zegt  ook ik moet vertrouwen hebben in me lichaam en zeker ervan gaan genieten.
Ik heb zo veel onderzoeken gehad qua echos  door de anticonceptie die ik toen die tijden had gehad en toen was het al dat me eierstokken gezond waren en me baarmoeder ook heel goed uit zag en niks mis mee was.
Maar zo gedachte dat komt automatisch merk ik en best moeilijk om los te laten merk k ook want alles wat je doet of voelt komt de angst meteen....Want ik ben 4 weken en ik voel al best wel iets me borsten doen pijn ik ben erg moe en ik ben af en toe misselijk en ik voel wel wat rommelende dingetjes in me buik dus dat het gaat veranderen  helaas heb ik een schimmelinfectie maar daar heb ik gelukkig medicatie maar ik merk egt dat ik meteen in zorgen spring zodra ik even niks voel of kraampjes ga k meteen denken ohjee k wort ongesteld ja egt bizarre gedachtens gaan langs 

Maar wat fijn dat bij jou gelukkig loze gedachtenis waren en wat heet he ik heb wel alle zwangere vrouwen te doen zeg in.deze hitte ? 

Ik hoop dat beetje uit te houden is voor je ? En hoe gaat het bij jou ? Heb je veel last gehad van begin tot nu ? Qua symptomen? 

Het gaat ontzettend goed. En nee, ik heb een vrij complicatieloze en zorgelozen zwangerschap gehad. Ondanks de miskraam. Ik ben blij dat mijn lichaam goed werkt en dat een blijkbaar ongezond kindje is afgestoten. Mooi toch die natuur?
Wees ook niet ongerust als klachten verdwijnen. Het zal op en af gaan de eerste periode. Ik heb zelfs helemaal geen last gehad van misselijkheid, overgeven, etc. Ik leek soms niet zwanger. Na een tijdje zal je echt wel merken dat je lichaam aan het werk is. Bijvoorbeeld doordat je na een week of 8 erg moe wordt. En buikpijn hoort juist bij zwanger zijn. Dit is vaak een van de eerste symptonen bij een vrouw als ze zwanger is.
Dus meid. Geen gestress. Je hebt sommige dingen gewoon niet in de hand... dus kan je maar beter genieten van de momenten dat het goed gaat. 

Ik heb 11 jaar terug een dochter gekregen en 5 maanden terug een zoon daar tussen zitten vele zwangerschappen die steeds mis gingen. Ik kon het laten onderzoeken Maar dat wilde ik niet. Op het moment dat ik mis gaat en mensen zeggen dan tegen Ja er zal wel wat mis zijn geweest wil je dat echt niet horen. Maar ergens denk ik dat het wel zo is. Je bent voor het eerst zwanger en je bent nog hartstikke Jong. Ik was met mijn zoontje 38. Probeer er vooral van te genieten en laat je niet leiden door angst die waarschijnlijk toch niet nodig is. Geniet Want Voor je het weet zijn die 9 maanden voorbij en zwanger zijn is zo fijn

Zoals alle andere dames al zeiden, probeer juist te genieten van deze tijd! En sowieso, als je nu enorm gaat stressen, is dat juist niet goed voor je lichaam en je hormoonbalans. Ik snap dat het inderdaad niet fijn is om te horen, maar áls het mis zou gaan, dan is dat het werk van de natuur. Je lichaam stoot dan een vruchtje af wat het anders niet gered zou hebben. Zo zorgt je lichaam er eigenlijk voor dat je een gezonde baby op de wereld zet, dus eigenlijk is dat een mooi iets ;) Helaas is dat het lichamelijke gedeelte, emotioneel voelt dat natuurlijk heel anders. Maar daar moet je niet vanuit gaan. Je bent nog jong, je bent heel snel zwanger geworden en nu moet je eigenlijk alleen maar positief kunnen denken - dat is het best voor jou én voor je ongeboren babytje. 
Wat Joena ook zegt; klachten zeggen eigenlijk niet zo veel. Die gaan op en af, dat heeft met je hormoonniveau te maken. Vooral de eerste 13 weken is je lichaam constant aan het aanpassen aan je stijgende hormoonniveau. De ene dag heb je dan veel last, de andere dag niet. Buikpijn is volledig normaal, want dat is gewoon je baarmoeder die reageert. Zolang daar niet al te veel bloedverlies bij komt kijken, is er niets aan de hand. Na die 13 weken zul je ook merken dat je minder klachten krijgt, omdat je lichaam dan gewend is aan je hormonen en je dan een balans hebt gevonden. 

Terug
Bovenaan