angst voor eerste echo

Hallo Dames

Ik heb vrijdag mijn eerste echo, ben dan 6,6 weken. Maar opeens word ik angstig....straks is het niet goed, misschien zie ik wel geen hartje of is het vruchtzakje leeg.
Ben ik de enige die hier bang voor is? Of hebben meerder dit/gehad?

Liefs moi
 
Hoi Moi

Ik ben nu zwanger van de tweede en eerst was ik heel zeker van dat het goed ging maar inderdaad als de echo komt dan komt ook de onzekerheid. Ik ben net geweest en heb de echo gehad gelukkig was alles helemaal goed en het sprong heel druk in het rond. Ik ben wel wat verder als jij maar kreeg mijn eerste echo toen ik 8 weken was ik ben nu 13 weken. Ik hoop dat alles vrijdag goed is. Succes.

Groetjes
 
O, ik ook............
Ik mag 3 november pas voor m'n eerste echo, maar ik ben ook zeer bang voor wat ik ga zien.
Maar aan de andere kant..... ik had bij m'n vorige zwangerschap een hele mooie echo met kloppend hartje en het is met 13 weken alsnog misgegaan.

Heel veel succes a.s. vrijdag en ik hoop natuurlijk dat je goed nieuws krijgt!!!!
 
Hey meid,

Ik snap je helemaal. Het is ook superspannend. Maar bedenk wel dat 6,6 week heel vroeg is en dat het net zo goed kan zijn dat je korter bent en dat je dus geen hartje ziet kloppen. ook komt het regelmatig voor dat het eitje pas na een week gaat delen. Dan ben je voor jezelf dus 6,6 weken zwanger, maar het vruchtje is dan 5,6 weken en dan zie je geen hartactie omdat dat pas ergens in de 6e week begint. Kortom... raak niet in paniek als er geen hartje klopt want dat zegt rond deze tijd helemaal niets.

ik hoop het wel voor je... het zou super zijn... duimen dus maar!

Ontspan maar een beetje en zoek veel afleiding! Het komt allemaal wel goed!

 
Of je de enige bent? Pfff...denk dat je de enige zou zijn als je je géén zorgen zou maken:) Het is superspannend allemaal en als je iets heel graag wil, is het ook logisch dat je onzeker bent.

Hier dus ook een heel angstige zwangere maar vanmiddag een goede echo gehad, met kloppend hartje.

Veel succes en probeer toch een beetje te ontspannen en te genieten!
 
ik heb het zelfde gehad, was ook erg bang dat het niet goed zou zijn bij de eerste echo.
maar alles was goed bij de eerste echo en ben ondertussen bijna 25 week zwanger.
 
Ja ik was ook bang voor de eerste echo, best wat stress gehad, en de verloskundige had wel gezegd zolang je geen bloed verliest is er niets aan de hand, wat ik toch bang wat ik zou gaan zien.
Maar alles was goed, een heel beweegelijk kindje, mooi kloppend hartje, en bijna 4 cm "groot".
Ben nu 11,6 weken.
 
hoi
ik snap je heel goed bij mij is het ook 2 keer fout gegaan en 1 keer goed en nu blijk ik tijdens mijn eerste echo op 6 weken en 3 dagen dat ik 2 vruchtzakjes heb ipv 1 dus misschien krijg ik er 2 ik moet over 2 weken weer terug voor een echo omdat ik misschien een Vanishing twins symdroom heb
dus je angst begrijp ik heel goed.
maar zoals mijn vrienden ook zeggen tegen mij houd moed en blijf positief dan komt het goed.

sterkte groetjes
 
Terug
Bovenaan