Angst voor hiv test

<p>Pijn in mn buik, en waarschijnlijk om niets. Eind volgende week heb ik een eerste afspraak bij de verloskundige. Nu was ik me aan het inlezen en las ik dat er dan bloedonderzoek gedaan wordt, waarbij er o.a. getest wordt op HIV. En ineens ben ik bang. Ik heb heel Google gehad (I know) en ben onrealistisch bang. </p><p>In het verleden (jaren geleden, voor huidige relatie) onveilige seks gehad. (Ook dit weet ik. Niet slim, niet goed, zou ik nooit meer doen) Dit zal neerkomen op een keer of 5. Chlamydia gehad, daarvoor behandeld en niet getest op HIV. Volgens HA niet nodig. Maar nu ben ik ineens bang dat ik dat wel heb. En waarom? Omdat ze gaan testen en er altijd een kans is.</p><p>Wie helpt me geruststellen? Ik ben in staat om een zelftest te bestellen om van die onzekerheid af te zijn. </p>

Met zwangerschap komen heelveel angsten op je af. ik vond dit ook doodeng. Ik zou gwn rustig afwachten. Want mocht het zo zijn dan zullen zij er direct naar handelen. Als je een zelftest doet moet je alsnog via je huisarts of VK opnieuw getest worden.

Voor een ziekenhuis traject voor ons wondertje kregen we uitgebreid bloedonderzoek incl. HIV test, ik vond dit juist niet eng, dacht er niet eens bij na. ? alles was ook gewoon goed. Zou geen zelf test halen, gewoon rustig blijven afwachten, meeste mensen hebben onbeschermd seks gehad in het het verleden. 

Terug
Bovenaan