Angst voor honden/dieren

Onze dochter (van bijna 4 jaar) is ontzettend bang voor honden. Zelf dacht ik dat het op den duur wel beter zou gaan of goed zou komen, maar tot op heden is dat niet het geval. Als we naar iemand onderweg zijn zegt ze: "ik hoop niet dat ze daar hondjes hebben". Ze durft zelfs niet bij het buurjongetje te gaan spelen omdat daar een hondje rondloopt. Ook als de buurvrouw aangeeft dat ze het hondje niet in de kamer zal laten, durft ze het nog steeds niet aan. Ze wordt helemaal panisch als ze een hond of ander dier op zich af ziet komen!
Heeft iemand tips of methodes om hier mee om te gaan, om de angst te verminderen cq. weg te nemen? Hetzelfde geldt overigens ook voor andere dieren, maar zolang die ergens achter zitten (en dus niet bij haar kunnen komen) dan gaat het wel een stuk beter...
 
Nee hier heb ik geen ervaring mee, misschien kun je het eens een keer aankaarten bij de ha of cb als je daar komt!
Honden kom je echt overal tegen, zou fijn zijn als je haar ermee kan helpen!

Succes Gr MJ
 
Dat is echt vervelend. Een vriendin van mij heeft hetzelfde met haar twee zoontjes. Hoe het komt, ze weet het niet.... Wij spreken altijd af dat ik de hond buiten doe. Dus als ze de straat in rijd gaat de hond naar buiten (bij regen in de schuur) en dan kunnen haar kids lekker spelen. Ze weten dat de hond er is en op den duur komt hij ook rustig weer binnen....En dan zien ze hem niet.... Maar als ze hem horen of zien is het mis, en gaat de hond weer naar buiten. Het is echt heel vervelend, voor jullie maar ook voor de mensen met een huisdier. Het beste is volgens mij gewoon er naartoe blijven gaan en laten wennen, maar ook voor diegene met hond zal begrip voor de kinderen moeten hebben en niet met hond/poes rechtstreeks naar hen toe gaan.... Laat het initiatief van je kindje uitgaan, dan kan er niet zoveel mis gaan....
 
Dat is echt vervelend. Een vriendin van mij heeft hetzelfde met haar twee zoontjes. Hoe het komt, ze weet het niet.... Wij spreken altijd af dat ik de hond buiten doe. Dus als ze de straat in rijd gaat de hond naar buiten (bij regen in de schuur) en dan kunnen haar kids lekker spelen. Ze weten dat de hond er is en op den duur komt hij ook rustig weer binnen....En dan zien ze hem niet.... Maar als ze hem horen of zien is het mis, en gaat de hond weer naar buiten. Het is echt heel vervelend, voor jullie maar ook voor de mensen met een huisdier. Het beste is volgens mij gewoon er naartoe blijven gaan en laten wennen, maar ook voor diegene met hond zal begrip voor de kinderen moeten hebben en niet met hond/poes rechtstreeks naar hen toe gaan.... Laat het initiatief van je kindje uitgaan, dan kan er niet zoveel mis gaan....
 
Ik was vroeger ook echt bang van honden. Later ben ik ook een keer gebeten door een herder en daarna was ik echt bang van alle honden (zelfs als ze niet hoger dan mijn enkel kwamen). Bij mijn vriendinnetje ging de hond altijd in de keuken als ik er was.
Nadat er bij ons thuis was ingebroken, hebben mijn ouders een hond gekocht... dat was best lastig in het begin, zeker omdat het beestje nogal enthousiast was en een duitse herder. Ik was inmiddels wel al 13 ofzo. Maar na een paar weken was ik echt niet meer bang van honden, zelfs niet voor hele grote.
Ik merk dat ik nu weer een blokje om ga lopen voor loslopende honden, dus helemaal weggegaan is het niet, maar het is wel beter geworden.
 
Terug
Bovenaan