angst voor inbrekers..

Haai

Nou t heeft niets met Birgit te maken maar met mij :-S
Ik heb t altijd al wel een beetje gehad, dat als ik in mijn bedje lig ik schrik bij geluiden..
Meestal viel ik in slaap en had ik er geen last meer van, maar sinds kort lijkt t wel of ik een beetje panisch wordt...
Van de week heb ik een nachtmerrie gehad: ik droomde dat er een inbreker naar boven kwam (dat is mijn grootste angst, dat t n freak is die je komt opzoeken boven...) en in mijn droom wachte ik m op achter de deur met de honkbalknuppel, ik was echt BANG. toen ie binnen kwam wilde ik slaan maar ik sloeg telkens mis.. ik ging m achterna omdat ik ook nog eens dacht: je bent een stoere meid, kom op! En in de huiskamer in t donker kon ik maar niet raak slaan, hij had ineens een mes en probeerde me te steken ik dacht: dat ik zo aan mijn eind moet komen, en werd wakker...

Ik was bang! ik drufde niet meer te bewegen... toch maar gedaan omdat ik weet dat t helpt maar heb echt lang met gespitste oren in bed gelegen :-(

Ik wil dit niet! Ray is straks 5 mnd weg, hoe moet ik dat dan gaan doen?? echt frustie.. De voordeur zit op slot, en op zo'n schuif waar ie aan blijft hangen als je m open doet, en de achterdeur heeft ook zo'n extra slot. Op alle ramen zit extra beveiliging en die traphekjes zorgen ook voor vertraging..

Ohja na die droom ligt de honkbal knuppel IN mijn bed en onder mijn kussen ligt een gereedschap tang dinges.. ziek he kan er overdag wel om lachen maar nu t weer avond is...

iemand tips? Oja er  leest ook een politieagent mee, nog handige veiligheids tips ;-)

Evelien

Hoi Evelien,

Ik ben soms ook panisch (en dan ligt Dennis naast me... 2 meter lang) en ik durf dan niet eens te bewegen om hem wakker te maken omdat ik bang ben.
Er is toen ik nog bij mijn ouders woonde ingebroken en ik heb hem net gemist....

Nu heb ik het soms nog hoor, er was hier een paar weken geleden ineens een knal in huis, nou ik moest en zou met Dennis het hele huis door, want ik dacht echt dat er iemand   binnen was of was geweest.
Niks gevonden en de volgende dag kwam ik er achter: Goofy (onze kat) was op de losliggende oude vensterbank gaan liggen in de babykamer en die was gevallen.....

Maar goed nu de tips tegen inbraak: laat geen dure dingen rond slingeren in het zicht. Zorg dat je huis er minder aanlokkelijk uitziet als die van de buren. Zorg voor goede verlichting buiten die aanspringt als je aan komt lopen. En zorg dat de lampen zo hoog hangen dat iemand het niet zo uit kan slaan.
Verder kun je een keuring laten doen, moet je even zoeken naar een erkend bedrijf bij jou in de buurt op www.politiekeurmerk.nl

Verder beneden de gordijnen aan voor en achterzijde openlaten en zorgen dat het er niet aangenaam uitziet om in te breken.

groetjes Mariska
(nu met verlof, maar normaal bij bedrijf werkzaam dat oa PKVW keuringen doet hahaha)

Volgens mij ben ik die politieagent en op straat bijna nooit bang maar ik ben alleen in huis ook een bange schijterd Ik schrik van geluiden en slaap wel, maar niet echt prettigm alleen.

Tja, veiligheidstips..... Je kan je huis laten keuren door bedrijven of de sloten e.d. goed zijn. en geen touwtje uit de brievenbus laten hangen  ok, das wel flauw, hihi.

misschien een cursus zelfverdediging volgen. Ja, ik zeg ook maar wat, waarschijnlijk heb je bij de defensie al genoeg trainingen gevolgd....

nou, ik heb gisteravond ook nog even de trap gebarikadeerd met de de wandelwagen en de achterdeur met een doos lego en een loopwagen. Hahaha ik dacht even wat hindernissen neerleggen...

Maargoed ik heb met Ray overlegd en hij vind dat we anders even wat dingen moeten aanschaffen. Ik wil nu iig van die anti inbraakstrips op de voor en achter deur, verlichting in de tuin en  iets op het slaapkamer raam van Birgit (aan de uitbouw) want als ik die in de zomer open zet kan je erdoor naar binnen.. kijken of ze daar wat voor hebben. En hopen dat dat alweer wat scheelt!

Evelien

Nou, hier hetzelfde hoor. Het leuke bij ons is dat ik slaapwandel.   En dan is het meer zo dat ik dan dus droom dat er ingebroken wordt en er dan dus met een honkbalknuppel op af ga, al slapend. Gelukkig word ik meestal wel snel wakker.

Ik denk dat het voor ons allemaal de grootste nachtmerrie is, een insluiper in je huis. Zeker nu met de kindjes en alles... Dan ga je ineens overal heel anders over nadenken.

Wij hebben gelukkig een alarminstallatie. Ook overdag zijn bij mij alle deuren op slot, zo kan niemand even naar binnen 'flippen'. En 's avonds, als ik alleen thuis ben met de kleine, zet ik eigenlijk altijd het alarm aan. Onze woonkamer is op de eerste verdieping, dus beneden kan het alarm gewoon op de achterdeur en garage / voordeur, ook als we nog niet naar bed zijn. Dat vind ik wel heel fijn.

Groetjes, Marisa

Hoi Evelien,

Wat vervelend voor je dat je zo bang bent!!

Ik vond de tip van een zelfverdedingscursus voor jou wel wat, zodat je wat meer zelfvertrouwen krijgt!!!

En idd een buitenlamp die aan springt bij beweging!

Wij hebben bij 1 raam (naast een huis met uitbouw) die kan op een kiertje en deze kun je dan op slot doen..dus misschien is dat ook wat.

Heel veel sterkte.   gr. Ilone

Hoi Evelien

Kan me voorstellen dat je er bang voor bent.
Heb dagelijks met inbraken te maken.

Het belangrijkste is dat je je huis goed beveiligd.
Inderdaad inbraakstrips, sloten op ramen etc.
Geen bovenluikjes openlaten want ook hier komen ze makkelijk doorheen.
Daarnaast je deur goed op slot draaien en geen interessante dingen zoals een laptop op tafel laten staan, welke ze door een raam zouden kunnen zien staan.

Moet eerlijk zeggen, dat ook al heb ik er dagelijks mee te maken, ons huis ook niet echt inbraak proef is. Zorg in ieder geval dat je je telefoon naast je bed hebt liggen zodat je altijd 112 kan bellen als je wat hoort. Jij bent toch vaak alleen thuis. En hoop dat als je dit alles hebt gedaan, je een beetje rustig kan slapen. Want het moet niet de bedoeling zijn dat je je niet lekker en veilig voelt in je eigen huis.

Succes groetjes Jiska

Hai Evelelien,

wat vervelend dat je jezelf zo bang voelt in je eigen huis.
Ik ken me je angst goed voorstellen hoor. Toen Ramon in ploegen werktte moest ik ook vaak alleen naar bed. Vond het doodeng. Toen hadden we Dylano al.
Heb toen een x een uitzending van Peter R. de Vries gezien, dat ging over vroeger. Dat een man zomaar een huis binnengedrongen was, en die vrouw vermoord had. Nou dat had ik beter niet kunnen doen.
Wij hebben altijd de deur op de knip, en onze achterdeur daar komen ze zomaar niet doorheen, waardevolle spullen liggen ook niet int zicht.
En gelukkig hebben we een hond die zeker te weten aanslaat als er iemand binnenkomt. Ze helpt de inbrekers wel mee sjouwen, maar dat weten hun weer niet.
Zo'n hond schrikt toch af voor mensen.

Is dat geen optie voor jou?

Hoop dat je een beetje van je angst afkomt meid.

Liefs Deb.

Terug
Bovenaan