Angst voor inleiden

Ik ben 41+1 week zwanger en bang dat ik ingeleid moet gaan worden, wegens de vele nadelen. Het protocol schrijft natuurlijk inleiden voor bij 42 weken. Heb al het natuurlijke al geprobeerd.

Zijn er mensen waarbij inleiden niet tot erge bevallingen hebben geleid, die het zonder pijnstilling etc hebben kunnen doen?

Ik ben niet ingeleid maar wel een zware bevalling gehad met een ruggenprik, antibiotica en uiteindelijk een keizersnede met daarna nog complicaties.. er zijn genoeg bevallingen die natuurlijk beginnen die niet makkelijk gaan en bevalling die ingeleid worden die gewoon vlot verlopen. Ik zou proberen me niet bang te laten maken door alle horrorverhalen die je hoort en gewoon te vertrouwen op de kennis en kunde van de zorgverleners!

Ik ben met 39.6 weken ingeleid omdat ik langdurig gebroken vliezen had. Ik hoefde geen ballonnetje omdat ik al iets insluiting had. Toen de weeenopwekkers startte, begon de bevalling vlot. Ik vond het prima te doen, grootste verschil is dat de weeen er ‘opeens’ zijn. Mijn bevalling duurde van begin tot eind ongeveer 11 uur. Geen pijnmedicatie of iets dergelijks.

Afgelopen november ben ik ingeleid. Ging heel goed! Geen complicaties door het inleiden, nauwelijks bloedverlies en geen hechtingen. Dus het kan zeker!

Ik ben ingeleid met 42 weken middels medicatie. Een dag later konden ze mijn vliezen breken, een uur later gestart met weeënopwekkers. Uiteindelijk een ruggenprik gekregen vanwege been weeën die ik niet goed op kon vangen, waardoor de ontsluiting niet vorderde. Duurde al met al 14u maar kijk er zeer positief op terug, terwijl ik ook het liefst niet ingeleid wilde worden.

Ik was er ook bang voor maar heb ook genoeg goede verhalen gehoord, waar alles heel rustig verliep.. dat stelde mij gerust.. je weet toch nooit hoe het loopt..
Ik had een afspraak gemaakt voor inleiden, alleen wilde de verloskunde nog een keer proberen te strippen.. dat heeft uiteindelijk ervoor gezorgd dat ik alsnog natuurlijk bevallen ben.. die weeen waren er ook opeens paar uur later en dat was meteen een weeenstorm en na 2 uur was mijn kindje er.. geen tijd meer om pijnstilling te krijgen dus dat was ook een korte pijnlijke bevalling.. misschien als ik een inleiding had gehad dat het rustiger op gang was gekomen.. maar dat weet je nooit.
Proberen het maar af te wachten en als het zo is, is het zo..

Ik ben 2 x ingeleid ruim voor de 40 weken middels ballon, vliezen breken en infuus met weeën opwekkers. Beide keren vlot bevallen binnen 4u en de bevalling als prettig ervaren. Heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal hoe het is om 'spontaan' te bevallen.

Terug
Bovenaan