Angst voor miskraam

Hallo ik ben Elise en ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger van mijn eerste kind.
Ik ben echt vreselijk bang voor een miskraam, ik had vanmorgen een bloeding, volgens de doktersassistente is dat vanwege innestelling van de vrucht, maar ik voel mij er absoluut niet gerust op ik ben doodsbang dat het mis gaat. Hebben nog meer mensen hier last van die angst? En hoe gaan jullie daar dan mee om?

Hoi Elise,

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben zelf nu 13 weken zwanger van de tweede en dan zeggen ze vaak dat je daar minder angstig bent maar dat klopt dus helemaal niet!

Nu bij 13 weken, een goede echo en vorige week een kloppend hartje te hebben gehoord ben ik eindelijk gerustgesteld.

Ik weet niet of je al een afspraak hebt bij de verloskundige? Want zij zijn er altijd voor vragen en ook om je onzekerheid weg te nemen. Ik zou daar gewoon heen bellen (zij weten toch altijd net wat meer dan een doktersassistente) en dan je vraag stellen en misschien zeggen ze dan wel dat je even langs mag komen!

Succes ermee!

Groetjes,
Jo

Het kan twee kanten op gaan, het vervelende is dat je er niets aan kan veranderen. Je kan de vk vragen of ze een echo kan regelen zodat je wat meer weet. Maar het is afwachten.

hallo elise,

maak je niet te druk. Ik ben ook in verwachting van mijn eerste (nu al 20 weken) maar bij mijn 7-8 weeek heb ik ook een bloeding gehad. Ik heb een chromosoom afwijking waardoor ik 60% kans heb op een miskraam. Mijn zus heeft de ene na de andere miskraam. dus ik dacht ook dat het bij mij mis zou gaan.
helemaal in paniek de dokter gebel : innestelingbloed.
Nou dan ben je dus niet gerust gesteld. Dus ziekenhuis en verloskundige gebeld : het zelfde antwoord.
achteraf hadden ze gelijk. Maak je aub niet te druk en probeer ervan te genieten. Mocht het echt misgaan dan krijg je een klap in je gezicht. en je nu zorgen maken maar het er niet beter op.
Oke makkelijker gezegt dan gedaan. maar probeer te genieten. Beter 10 weken geweldig zwanger geweest, dan 40 weken in angst geleeft.
ik hoop dat alles goed gaat met je kleine en wens je al het gelukt toe en geniet ervan.

groeten Jeanine

Ik ben vanmiddag bij de verloskundige geweest. Ik bleek iets korter zwanger te zijn 5-6 weken. Ze kon nog geen vruchtzakje zien maar wel dat mijn baarmoeder aan het groeien was. Ze vond wel dat ik behoorlijk bloedde en ze kon me geen zekerheid geven of het goed zal gaan. Ik bloed op dit moment ook nog steeds dezelfde hoeveelheid als een menstruatie. De vk vertelde mij dat ik het bloeden af moet wachten en daarna opnieuw een test doen. Ik heb wel even flink lopen janken, want dit had ik nooit verwacht.
Dit worden dus waarschijnlijk een paar zenuwslopende dagen en ik ben vreselijk zenuwachtig.

Hallo Elise,

Jee, wat een onzekerheid zeg. Wou even melden dat na een mk een test nog een positief resultaat kan aangeven... Dus ja, ga je testen nadat je bloedingen over zijn dan is dan naar mijn weten (staat ook op de gebruiksaanwijzing, of zie op sensitest.nl) een positief resultaat niet betrouwbaar. Ik heb 2x een mk gehad, na de 2e mk heb ik een week later een test gedaan en die was negatief, dit gaf mij de zekerheid dat het echt over was en dat als ik een volgende keer positief zou testen dat het dan ook echt positief zou betekenen.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt, in ieder geval heel veel sterkte.

Groetjes, Hiltje

Mijn schoonmoeder heeft haar hele zwangerschap door bloed verloren, toch was alles in orde en is ze uiteindelijk bevallen van mijn vriend ( ja ja :) ).

Het kan dus zeker ook goed uitpakken. Probeer je niet teveel op te winden, heeft weinig zin omdat het buiten je macht is. Zorgt alleen maar voor meer frustratie.

Hou je rustig en blijf positief.

Terug
Bovenaan