<div class="html-content text-body-2 topic-content" style="caret-color: #000000; color: #000000; font-style: inherit; font-variant-caps: inherit; -webkit-text-size-adjust: auto; box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: 'Open Sans'; font-stretch: inherit; line-height: 24px; vertical-align: baseline; white-space: pre-wrap; word-break: break-word;" data-v-e6845112="" data-v-3e6b2ebe="">Hallo allen, Al een lange tijd weten mijn man en ik dat wij kinderen willen, we zeiden vanaf het begin van onze relatie tegen elkaar dat we dat in de toekomst graag zouden willen. Nu ik 32 ben en we ruim 8 jaar samen zijn begint het steeds meer een onderwerp en wens te worden. We zijn er “praktisch” klaar voor, hebben een stabiele en goede relatie, een mooi huis, beide een vaste baan en we hebben begin dit jaar besproken dat we deze zomer zouden stoppen met anticonceptie. Echter nu dit dichterbij komt begint er bij mij een onrustig gevoel te ontstaan. Ik vind het ineens spannend en eng om te stoppen met anticonceptie en begin te twijfelen of ik het wel aankan, of ik het wel wil, over hoe heftig zwangerschap en bevallen gaat zijn en of we toch niet even moeten wachten (alleen weet ik dan ook niet waar op; wat als ik nooit denk “dit is het moment!”?). Dit alles terwijl ik twee maanden geleden nog bezig was met uitzoeken hoe je snel zwanger wordt en keek naar de beste zwangerschapsvitamine en kinderwagens en dergelijke aan het zoeken was. We hebben ook al namen en af en toe kijk ik naar inrichting van een babykamer. Als ik ons over 10 jaar voor mij zie, zie ik ons ook zeker als ouders. Toch ben ik ineens terughoudend / nerveus en daar word ik onzeker van.. is dit koud water vrees / de angst voor het onbekende en herkennen jullie dit? Of is dit een signaal dat ik er eigenlijk nog niet klaar voor ben? Het houdt mij enorm bezig... ik ben benieuwd naar jullie gedachten hierover. Liefs</div><p> </p><div class="card-info flex centered-children" style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: inherit; font-style: inherit; font-variant-caps: inherit; font-weight: inherit; letter-spacing: normal; orphans: auto; text-align: start; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: auto; word-spacing: 0px; -webkit-tap-highlight-color: rgba(26, 26, 26, 0.301961); -webkit-text-size-adjust: auto; -webkit-text-stroke-width: 0px; text-decoration: none; box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 15px 0px; padding: 0px; border: 0px; font-size: inherit; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: baseline; display: flex; align-items: center;" data-v-3e6b2ebe=""> </div>