Angst voor onvruchtbaar...

Hallo,

wij, mijn vriendin en ik, proberen nu sinds januari 2007 zwanger te raken. Helaas is dit tot op heden nog niet gelukt. Ze is gewoon optijd  ongi elke maand (soms scheelt het een of twee dagen) en volgens de ovulatietesten heeft ze ook gewoon iedere maand een eisprong.

Ik, de man, heb mij afgelopen week laten testen op mijn zaad. Dit bleek tot grote opluchting goed te zijn. 59% van mijn zaad zat in A/B en ik had meer als gemiddeld qua volume, alleen mijn concentratie was normaal/laag.. Volgens de dokter absoluut voldoende om iemand zwanger te maken.

Nu moeten we in mei naar vertiliteitsarts. Mijn grootste angst is dat hier iets slechts uit zal komen, waaruit blijktdat we geen kids kunnen krijgen.... een leven zonder kids kan ik me echter niet voorstellen, dus dit wordt dan een enorm probleem..

Ik zou graag willen weten hoeveel mensen dit nog meer moesten (vertil.arts en hoeveel kans er is dit we onvruchtbaar zijn.

Gr. Donald

Hoihoi,

Wij zijn in totaal 2 jaar bezig geweest en ik ben nu eindelijk zwanger!! Na ruim een jaar zijn wij naar de gyn gegaan. De onderzoeken in de eerste paar maanden waren allemaal goed. Mijn gevoel en hoop om ooit zwanegr te worden werd beter maar ja waarom lukte het dan nog steed niet. Toen kreeg ik een HSG onderzoek een foto van je baarmoeder met contrastvloeistof. Hieruit kwam toen dat het niet helemaal goed zat en moest geopereerd worden. Ik had toen ook het gevoel dat wij geen kinderen konden krijgen!

Maar zie het resultaat! Zonder ivf of iui ben ik nu zwanger!

Geef de moed niet op. Helaas duurt het bij de een langer dan bij de ander. Meiden die zuren dat ze al in ronde 5 zitten en het niet meer zien zitten vind ik vreselijk! Zeg dat pas na een jaar ofzo! Maar tegenwoordig kunnen ze echt zo ontzettend veel en blijft echt een heel klein mini percentage onvruchtbaar! Laat je niet gek maken meid! Komt wel goed duurt alleen wat langer!

Ester

Hallo Donald,
Ik begrijp je angsten helemaal! Wij (mijn man en ik) zijn nu 10 rondes bezig om zwanger te worden en tot nog toe geen geluk. We hebben afgesproken om het nog 2 of 3 rondes aan te kijken (dus tot het jaar om is) en dan ook naar de huisarts te gaan. Maar goed, dat even terzijde....
Ik klets in een clubje hier op dit forum dat "meer dan  8 ronden bezig, Sas en de rest" (of iets in die trant). Daar zijn nu een aantal meiden net begonnen aan het traject dat jij ook gestart bent met je vrouw/vriendin. Misschien dat je iets hebt aan hun ervaringen? Je bent altijd welkom om daar te kijken en te reageren.
Verder wil ik jullie veel sterkte wensen en hoop ik dat jullie wens snel vervuld mag raken (maar dat geldt voor eenieder hier).
O ja, nog een opmerkinkje: soms duurt het ook gewoon langer. Heel vervelend. Mijn moeder was pas na 2 jaar zwanger van mij (hoe ze het volgehouden heeft zonder doktersbezoek is mij een raadsel, maar dat is wat ze mij verteld heeft), dus er hoeft niet eens wat mis te zijn, het kan ook gewoon langer duren...

Esk

Terug
Bovenaan