Angst voor tweede bevalling na 1e

Hoi allemaal,<br />Vandaag ben ik 36 weken zwanger. De bevalling komt dichterbij en ik merk dat ik er erg onrustig door raak. <br /><br />Dit is mijn tweede zwangerschap. Mijn eerste bevalling ging eigenlijk volgens het boekje. Ik had me goed voorbereid en had er zelfs zin in! Tot circa 7 cm ontsluiting had ik weinig pijn. Ik kon me goed ontspannen en het ging super snel. Daarna werd ik overvallen door een heftige weeenstorm en kon ik niet meer rustig blijven. Ik was daardoor niet meer instaat om mijn regie te bewaren en de verloskundige hield geen rekening meer mijn mijn bevalplan. <br />Ze was erg directief en liet me dingen doen die ik niet wilde. Ik kon het niet meer aangeven. <br /><br />Al met al ben ik er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, en dat binnen 6 uur van het eerste gerommel tot de geboorte. Desondanks heb ik na de bevalling ruim een jaar last gehad van angsten en flashbacks. De woorden van de verloskundige achtervolgen me nog steeds. <br /><br />Mijn volgende bevalling hoop ik de rust te kunnen bewaren. Maar hoe doe ik dat.. ik probeer nu hypnobirth en heb met mijn partner afgesproken dat hij mijn regie bewaakt. Alle tips zijn meer dan welkom! <br />

Kijk of je nog ergens terecht kan voor een EMDR sessie, soms ben je er met 2 afspraken al vanaf! Via www.emdr.nl kun je therapeuten zoeken die de juiste registraties ed hebben. Goed dat je er sowieso over praat en het met de verloskundige en je partner bespreekt. Hij kan dan ook ingrijpen namens jou de volgende keer of jou tussendoor steeds checken: ben je oke? Veel succes!! ???

Jeetje wat rot dat je daar zo'n nare herinnering aan hebt gehad. En dat terwijl de bevalling zo goed verliep. Heb je dit ook uitgesproken bij de verloskundige? Ik zou vertellen waar je mee zit en dat dit je ook heel hoog zit. Dan kan zij dit meenemen in je dossier zodat de verloskundige die jou begeleidt hier rekening mee kan houden. 

Terug
Bovenaan