Hoi allemaal,<br />Vandaag ben ik 36 weken zwanger. De bevalling komt dichterbij en ik merk dat ik er erg onrustig door raak. <br /><br />Dit is mijn tweede zwangerschap. Mijn eerste bevalling ging eigenlijk volgens het boekje. Ik had me goed voorbereid en had er zelfs zin in! Tot circa 7 cm ontsluiting had ik weinig pijn. Ik kon me goed ontspannen en het ging super snel. Daarna werd ik overvallen door een heftige weeenstorm en kon ik niet meer rustig blijven. Ik was daardoor niet meer instaat om mijn regie te bewaren en de verloskundige hield geen rekening meer mijn mijn bevalplan. <br />Ze was erg directief en liet me dingen doen die ik niet wilde. Ik kon het niet meer aangeven. <br /><br />Al met al ben ik er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, en dat binnen 6 uur van het eerste gerommel tot de geboorte. Desondanks heb ik na de bevalling ruim een jaar last gehad van angsten en flashbacks. De woorden van de verloskundige achtervolgen me nog steeds. <br /><br />Mijn volgende bevalling hoop ik de rust te kunnen bewaren. Maar hoe doe ik dat.. ik probeer nu hypnobirth en heb met mijn partner afgesproken dat hij mijn regie bewaakt. Alle tips zijn meer dan welkom! <br />