Angst

<p>Dag lieve mama's en mama's to be,</p><p>Ik zit ergens mee en thuis kan ik hier niet over praten omdat manlief niet zo goed is met emoties.. </p><p>Sinds gisteren heb ik het gevoel niet meer zwanger te zijn (11 weken). Vannacht ook heel levendig gedroomd over een miskraam. Nu is het zo dat mijn gevoel tot nu toe altijd goed heeft gezeten (bij mijn miskraam, bij het zwanger zijn van een tweeling en bij het verliezen van een van de tweeling), waardoor ik nu erg angstig ben. Afgelopen maandag hebben we een goede echo gehad dus manlief zegt dat het gewoon goed is.. ik weet niet of mijn gevoel me nu echt in de steek laat of dat ik me terecht zorgen maak :(. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal in ieder geval! </p>
 
Wat naar zeg. Ik snap je onrust.
Je kan altijd de verloskundige vragen of je een extra controle mag toch? Zou het gewoon proberen. Ze zijn ervoor om angst en onrust weg te halen en hopelijk ben je dan weer gerustgesteld.
Heel veel sterkte! En laat je weten hoe het is gegaan?
 
Met 11 weken kunnen ze het hartje al horen toch? Ik zou gewoon even de verloskundige bellen hoor. Die heeft echt wel gekker gehoord. Je mag vast even komen luisteren. 
 
Ik ben bij mijn tweede zwangerschap ook onzeker geweest omdat het daarvoor ook een miskraam was.. ik heb de verloskunde gebeld en mocht toen even langs komen voor een korte echo.. dat was ook op zaterdagavond.. ik zou gewoon bellen als ik jou was..
Wat mensen hier ook typen.. de verloskunde kan je geruststellen en evt echo maken dan weet je zeker hoe het zit?
 
Ik heb al vanaf het begin geen gevoel zwanger te zijn..maar 1e echo was goed..en de 2e met 11+2 ook.. nu 15 weken zwanger....heb geen 1 zwangerschaps kwaal...donderdag geslachts bepaling....wil je toch een positief gevoel geven..aangezien ikzelf me totaal niet zwanger voel vanaf het begin...maar als je echt onzeker blijft voelen en angstig kun je altijd verloskundige even bellen natuurlijk...
 
Hoi Leeuwinnetje,

Wat heftig zeg.
Ik ben op dit moment 26 weken zwanger en heb een paar weken geleden precies hetzelfde gehad. Onzeker, een hele levendige droom en ik was er echt van overtuigd dat het mis zat.
Ik werd heel verdrietig en kon mijzelf niet geruststellen. Uiteindelijk besloot mijn vriend de verloskundige te bellen, wat in de eerste instantie niet hoefde van mij, omdat ik ze niet onnodig wilde laten werken...

De verloskundige kwam direct langs, stelde me gerust en kon gelukkig een gezond hartje horen. Ze zeiden dat ze liever 'voor niks' langskomen, dan dat ik dagen lang met stress rond zou lopen.

Mijn advies: gewoon bellen, het is hun werk en je zit jezelf alleen maar druk te maken. Het verschil tussen 'onzekerheid' en 'gevoel' ligt dicht bij elkaar en al helemaal in deze situatie in het niet te onderscheiden!
Succes ?
 
Terug
Bovenaan