Angst

Hai dames,
Wat fijn om alle verhalen te lezen! Ik voel mij erg gesteund hierdoor.
Ik ben nu precies 5 weken zwanger en voel mij over het algemeen erg goed.
Last van vermoeidheid, krampjes en moet veel plassen. Ook zijn mijn borsten al gegroeid en gespannen. ik vind het alleen zo enorm spannend allemaal. In mijn omgeving ken ik meiden waarbij het in week 6 mis ging en ik kan dit maar niet los zien van mijn eigen zwangerschap.
Tips om met deze angst en zorgen om te gaan?

Laatst bewerkt:
Het is in principe een reële angst, dus in die zin lastig te bestrijden. Zelf heb ik nooit een miskraam bij 6 weken gehad.
En zat andere vrouwen hebben helemaal nooit een miskraam gehad. Goede genen of ontzettend veel geluk? Geen idee.
Koop geen dingen voor de baby, voordat de eerste drie maanden om zijn.
Koop vooral wel tijdig zwangerschaps b.h.'s, gezien dat nu al relevant is.

Wat je wel kan doen is de voedingsadviezen voor zwangere vrouwen opzoeken en opvolgen, dan krijg je in ieder geval geen miskraam door verkeerde voeding.

En vind andere dingen om te doen ter afleiding. Zolder opruimen, plezier hebben met je partner nu je daar nog puf voor hebt. Dagjes weg.

Mindfulness, Hypnobirthing meditaties, Affirmaties, dat zijn dingen die je nu al kan toepassen voor een betere gemoedsrust en straks hopelijk een makkelijkere bevalling door meer vertrouwen in je eigen lichaam. Verder vooral ook proberen te genieten van deze bijzondere tijd.

Terug
Bovenaan