angst

Ik maak me ineens zo'n zorgen of ik het allemaal wel goed doe met ons kindje. Ik had vorige week een beetje diaree en voelde me niet helemaal op en top. En nu ben ik bang dat ik besmet ben met het listeriabacterie. Ik wordt echt gek van mezelf. Ik let heus wel op wat ik eet en doe, maar ja als we uit eten gaan (en dat doen we nogal vaak) dan let ik ook niet altijd op wel let ik op rauw vlees, dat eet ik echt niet. Maar op andere dingen let ik dus echt niet eet gewoon alles en snoep eigenlijk ook te veel. Ben ook gek op geitenkaas en eet dit best vaak ook in restaurants. Ik maak me echt zorgen en wordt gek van mezelf zit gewoon niet lekker in mijn vel en voel me niet al te best, zal wel met de warmte te maken hebben.

Hillie 26 weken
 
ha hillie!

met de warmte + hormonen waarschijnlijk...

er wordt echt niet veel gewerkt met rauwmelkse kaas hoor, waar je die listeriabacterie op ZOU KUNNEN lopen dus wat je geitenkaas verslaving betreft zou ik me daar geen zorgen over maken.
En diarree lijkt me niet per definitie een voorteken van een listeriabesmetting, waarschijnlijk had je gewoon een minder weekje (persoonlijk heb ik wel vaker zachte ontlasting, niet leuk maarja).

He, kop op! neem een dagje vrij als t kan en verwen jezelf eenbeetje want
het schiet niet op om jezelf gek te maken met allemaal enge dingen. Dat heb je allemaal NIET, waarschijnlijk.

ik hou mezelf maar aan de regel: als iets redelijk snel overgaat of ik voel geen echte pijn in mijn buik (richting kind natuurlijk, want 'buikpijnen' voel ik vaak genoeg) dan hoort t er allemaal bij en komt het allemaal weer goed.

succes en geniet van je buikie!

ilse
 
Heej, maak jezelf niet gek hoor! In Nederland kun je echt gewoon geitenkaas eten. Misschien ben je gewoon even wat vermoeider en die hitte is ook niet echt lekker. Maar zo'n listeria-infectie loop je niet zomaar op hoor, zeker niet in Nederland.
Dus lekker uit eten blijven gaan, op dat rauwe vlees blijven letten en hopelijk voel je je met een paar daagjes stukken beter. Succes!
 
hoi hillie.
ik zou me ook niet ongerust maken hoor. die diaree kan best van de warmte komen...en ik denk dat je het goed doet! (rauw vlees laten staan). kijk je bent ook geen heilige, dus gewoon lekker uit eten blijven gaan hoor! motto: vooral genieten!
en ik heb ook 2x een zware buikgriep gehad, met overgeven en diaree enz. en ik had ook geen listeria.
groetjes van sandy en succes.
 
Terug
Bovenaan