Hi,
Ik heb twee keer een rot-bevalling gehad en 1 keer een perfecte supersnelle bevalling. Totaal verschillend dus. De eerste was een jongetje en die was 7pond, maar had een groot hoofdje, voor mijn bekken. Dus hij zat vast, maar dat hadden ze niet in de gaten. Pas na een hele poos weeën te hebben gehad en persdrang en dus persen, kwam de binnen kant van mijn anus naar buiten. Toen pas kreeg ik een keizersnee..... (traumatisch dus) De tweede bevalling, die kwam een maand te vroeg en mevrouw was 6pond en die pastte er dus prima doorheen. Toen de derde zag ik er dus ook giga tegenop. De laatste weken leek het erop dat de baby eruit viel... Toen heb ik het dus ook zelf moeten doen en ze is er dus ook "gewoon" uit gekomen. Helaas heb ik er twee jaar over gedaan om weer bij te komen. Vandaar dat ik nu dus alles op alles heb gezet om een keizersnee te krijgen. Het is dus gelukkig gelukt!!!
Nu ben ik zwanger van mijn vierde en zie dus ook enorm op tegen de bevalling. Ik ben bij verschillende gynaecologen geweest en heb sinds 6weken (nu 38) het voor mekaar dat ik bij 38+4 een keizersnee krijg... gelukkig!!!
Mijn keizersnee krijg ik dus a.s. dinsdag 4mei. Ik kijk er enorm naar uit, want ik kan niet al te veel meer.
Zover ik weet kun je daarna gewoon beginnen met borstvoeding en gaat alles daarna gewoon door. Je krijgt gewoon het kindje bij je en je kunt, zo gauw als je weer iests kunt, je kindje ook gaan badderen enzo.
Het aardig is dus ook, dat je van te voren weet wanneer je het babytje krijgt. Anders had ik nu ook nog rustig 4 weken kunnen wachten, maar dat hoeft nu dus gelukkig niet meer.....
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
groeten Xandra