angst

2 maanden geleden heb ik een miskraam gehad. De vrucht was niet meer gegroeid in de 6de week. Mijn lichaam heeft dit pas na 12 weken afgestoten.
Nu ben ik gelukkig weer bijna 7 weken zwanger alleen geniet ik er minder van dan de 1ste keer. De angst zit er zo goed in dat ik eigenlijk bang ben voor de echo op 19 july a.s. ik wil niet hetzelfde meemaken als de eerste keer.
Hoe kom ik van mijn angst af en kan ik genieten van deze zwangerschap?

Groetjes,
Ingrid

Hai Ingrid,

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb in maart een miskraam gehad. Dit hoorde ik pas ten tijde van de echo. Ik was toen 9,5 week en rond 6 weken is het vruchtje doodgegaan. Bij 11 weken liet het pas los. Ik ben nu 8,5 week zwanger en heb ik gisteren mijn eerste echo gehad. Misschien moet je vragen of je eerder een echo kan krijgen. De verloskundige zei tegen mij dat ik wel eerder dan gebruikelijk een echo kon krijgen voor mijn eigen gemoedsrust. Ik ben ook pas gerust als de 12 weken voorbij zijn. Heel veel succes en probeer er maar van te genieten.

Hoi meiden,

Ik denk dat het heel logisch is dat je onzeker bent.
Het enige wat je kan geruststellen is een echo denk ik.
Heb je er niet een goed gevoel over dan?
Je kan, net zoals Monique schrijft vragen of je echo eerder kan.
Maar...nog belangrijker, heb er vertrouwen in.
Trouwens meiden, jullie zijn wel supersnel wel zwanger geworden!
Jullie hebben er niet eens een menstruatie tussen gehad zeker.
Ik hoop dat ik jullie dat "na" mag doen.

Ik hoop dat je er een beetje van kunt genieten, wat 9 maanden gaan zo snel hoor ik van iedereen.

ik kan eerder een echo krijgen maar dit wil ik niet omdat je toch geen zekerheid hebt tot de 12de week.
De verloskundige zei ook tegen mij dat het toch beter is om te wachten tot 12 weken want dan gaat het zeker niet mis.
Bedankt voor jullie reactie en ik ga proberen te genieten van mijn zwangerschap.
Groetjes,

Ingrid

Hoi ingrid. Vorig jaar januari kreeg ik een miskraam na 8 weken. Vorig jaar februari bleek ik al weer zwanger. Erg bliij en verrast, maar inderdaad ook erg angstig. Toch voelde deze zwangerschap veel beter. Ik kan het niet uitleggen. de eerste keer voelde het niet goed, de 2e keer dus wel. Uiteraard bleef ik bang, ook omdat ik veel buikpijnen had. Ik kreeg een echo met 8 weken, die was goed. Even blij, maar de volgende dag wel weer angst. Dit is pas minder geworden toen ik 14 weken was. Langzaamaan krijg je meer vertrouwen. Zoals Monique2 al schreef, probeer te genieten. Zeker na 14 weken gaat dat lukken, dan voel je je alsof je de hele wereld aankan, ik tenminste wel. 9 maanden zijn zo voorbij. daarna is het ook genieten natuurlijk, maar ik miste dat getrappel in mijn buik wel even hoor. Ik heb nu een geweldige zoon van bijna 8 maanden.
heel veel succes!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan