Angst

Ik ben morgen 16 weken zwanger van de 1ste.. vanaf de eerste dag ben ik al heel erg onzeker ( mijn hele leven is altijd onzeker geweest ivm verleden ) maar ik heb 1.5 week geleden een kleine botsing met de auto gehad toen mijn vriend na huis reedt. toen heb ik een klap van de gordel in mijn buik gehad, de maandag daarna meteen na verloskundige geweest ma t hartje klopte hellemaal goed en t groeide goed en bewoog enorm veel (dit was op de vorige echo ook al goed te zien)
Voor alsnog voel ik me onzeker, mijn buik is de ene dag dikker en de andere dag normaal. ik ben ontzettend bang dat het kindje niet goed groeit, of dat het hartje dalijk ineens niet meer klopt.
Ook ben ik nog steeds enorm misselijk de hele dag door.

hebben jullie misschien wat tips voor mij?!

Groetjes, Sandy(19)

Hi Sandy,

Maak je geen zorgen hoor, alles was goed na het ongeluk, dus waarom zou het nu niet meer goed gaan?

Je bent 16 weekjes, de kans dat er nog iets misgaat is echt 0,01% volgens mij!

Heb het zelf ook wel, ben 4 dagen korter zwanger dan jij! Maar probeer mezelf continu voor te houden dat alles goed komt en het goed gaat met de kleine!

hoi sandy,

begrijpelijk je angst,maar als het goed is dan is het goed..ik ben inmiddels dik 26weken zwanger en nog af en toe misselijk hoor! dus daarover hoef je je geen zorgen te maken!
je buik kan idd de ene keer groter zijn dan de andere keer,dat heb ik ook nog altijd,ligt er gewoon aan hoe je kleintje ligt.
de kans dat het mis gaat is nu idd zoooo minimaal,maak je niet teveel zorgen en geniet ervan want veel zorgen maken is ook niet goed voor de baby,
je zult zien het komt helemaal goed met die kleine in je buik!

groetjes kim

Hey,

Ik snap je angst ook, ik ben zwanger van de 2e, en het is zo anders als bij de eerste. Toen had ik een enorme toeter en nu... de ene dag zien de mensen niets aan me en de andere dag is mijn buik wel wat groter. Ons kindje ligt gewoon veel dieper naar achter, meer in mijn rug ofzo haha! Dus maak je daar geen zorgen over. En als idd je kindje goed bewoog en het hartje ook goed was na het ongeluk dan is r nu ook niets aan de hand.
Ik heb gespuugd tot k 24 weken was en doe dat nu nog wel eens! Dus dat kan ook lang duren, ben imiddels ruim 33 weken!
Succes!

Liefs

Hoi,

Maak je geen zorgen. Je buik is de ene keer dikker dan de andere keer door het uitzetten van je darmen. Voordat je zwanger was, gebeurde dat ook wel maar toen viel het minder op en lette (!) je er ook minder op. Relax en geniet van je zwangerschap. Als je op alles gaat letten, dan ga je vanzelf dingen zien en je over alles zorgen maken. Strakjes voel je de beeb ook bewegen en dan zal je af en toe zorgen maken omdat je de beeb eventjes 1 dagje niet gevoeld hebt. Dan is er ook niets aan de hand. Ik heb bij de zwangerschap van de 2e ook een aanrijding met de auto gehad (van achteren) en maakte me ook een tijdje zorgen. Gelukkig bleek ook toen bij de vk niets aan de hand.
Echt, maak je geen zorgen. Dat is zonde van deze leuke, mooie tijd.

Anne

Ik herken je verhaal! Ik heb precies hetzelfde gehad. Zo'n zorgen terwijl er nog niets te zorgen was. Natuurlijk is je buik de ene dag dikker dan de andere. als je een dag niet naar de wc bent geweest kun je dat soms al merken. Ga niet meten en wegen! NIET DOEN! sta het jezelf niet toe. Je bloed niet.... hebt geen krampen... dus alles gaat goed. Straks als je je kleine voelt, valt er een last van je af maar ga je dan vervolgens niet focussen op elke beweging. De kasn dat het gewoon goed gaat is vele malen groter dan dat het fout zou gaan. En ga pas bezorgd zijn als daar reden toe is. Zeg dat ook tegen jezelf: ik heb geen reden, dus ik zet het van me af! En jij bent sterker dan je gedachten! Zoek afleiding als je negatieve gedachten hebt, zoveel afleiding dat je geen tijd hebt om er over na te denken. hou je zelf bezig!
Schrijf briefjes met daarop: "Ik hoef me geen zorgen te maken, want er is niets mis met ons kleintje!" Plak die overal... dan wordt je er steeds aan herinnerd. Hersenspoel jezelf met positieve gedachten en zeg "STOP" tege negatieve gedachten. Dat heeft mij enorm geholpen!

SUC6

Dankjewel voor jullie helpende reacties ik heb er echt wat aan en ga er ook alles aan doen..

Echt heel erg bedankt ik voel me een stuk beter!!!

Liefs, Sandy

Terug
Bovenaan