angst

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Na een paar weken toch weer aanwezig op dit forum. Sinds afgelopen mei zijn mijn vriend en ik gestopt met de pil. We willen dolgraag een kindje, maar tot nu toe nog niets. Ik ben me er meer dan bewust van dat het ook nog wel even kan duren, maar soms heb ik het gevoel dat het voor ons niet is weggelegd. Al vanaf kinds af aan weet ik dat ik heel graag moeder wil worden, en nu het zover is en we er 'fanatiek' mee bezig is, bekruipt me soms zo'n angstig gevoel.. Zeker omdat heel veel mensen in mijn omgeving allemaal met een dikke buik lopen..
Ik zal gewoon geduld moeten hebben en dat we ook nog niet zo lang bezig zijn, ik probeer positief te blijven maar dat is soms wel lastig.
Zo dit lucht wel even op, niemand in onze omgeving weet dat we hiermee bezig zijn, dus het is fijn om hier te verhaal te doen.
Herkent iemand dit?

Nou dat heb ik ook vaak genoeg gedacht hoor... Denk dat die vraag bij iedereen wel eens door het hoofd is gegaan... Maar tegenwoordig zijn er wel heel veel manieren om zwanger te raken als het op een normale manier niet lukt... Er is maar een klein percentage die echt onvruchtbaar zijn... En ze geven ook wel aan dat het in de meeste gevallen wel 6 maanden of langer duurd om zwanger te worden na de pil... Maar je cyclus is wel regelmatig?

Ik denk dat iedereen wel dat gevoel ken hoor, wij zijn inmiddels alweer bijn a 2jaar en 7mnd bezig voor kindje 2 1e is gewoon spontaan gebeurd in ronde 2. En nu dus tot op heden niets, maar het duurt bij de gemiddelde vrouw een jaar voordat je zwanger bent. Je hebt elke maand maar 15%kans om zwanger te worden, dus dat is echt neit zo heel veel als sommige denken.

Als je na een jaar nog neit zwanger zou zijn dan ga je pas verder kijken en helaas hebben wij dat ook, bij ons is alles goed niets houd het zwanger worden tegen, alleen lukt het niet, al 6iuis gehad nu op naar ivf. Maar jij hebt nog alle kansen en het duurt gemiddeld een jaar, dus ik zou me niet zo druk maken, want dat is natuurljk ook neit goed voor je lichaam.

Succes.

Gr WEndy

Bedankt voor jullie reactie, het stelt me zeker wat gerust. Ik weet ook dat het veel langer kan duren, maar als je die keuze eenmaal hebt gemaakt, dan is geduldig afwachten toch best lastig. ;)
@ butterfly: mijn cyclus was voordat ik begon met de pil onregelmatig, de eerste 2,3 x na het stoppen was het regelmatig, maar sinds vorige maand begint de onregelmatigheid weer te komen.
Toen kwam mijn eisprong ook pas 3 weken na mijn menstruatie ipv 2..
Maar we wachten het rustig af :)

Het is heel herkenbaar wat jij voelt. Ik denk ook dat hoe langer het duurt hoe meer de twijfel gaat toenemen. Ik heb daar teminste wel last van. ik heb het wel aan bepaalde personen verteld dat wij bezig zijn met zwanger worden. hier zitten voor en nadelen aan. soms krijg je reactie als "ben je nu al eens zwanger". Op dit soort reacties zit je natuurlijk niet echt te wachten. Gelukkig is er dan dit forum waar je even kan praten en waar mensen zijn die met je meevoelen.
Ik hoop echt voor je dat je snel zwanger zult raken.

groetjes hilda

Ik herken dit wel jah.
Mijn dochter was in 1 keer raak.
Na haar bevalling, ben ik heeel erg ziek geweest.
En ze hebben toen niet met zekerheid kunnen zeggen wat het nou precies was. Dus nu ben ik best angstig dat ze misschien iets over het hoofd hebben gezien, en dat ik daardoor geen kinderen meer kan krijgen. Mijn man is overigens wel erg positief hierover. ik hoop dat hij gelijk heeft.
Nog 2 weken wachten en dan weten we meer voor deze ronde dan.

gr.

Wij zijn nog niet zo lang bezig maar begrijp wel goed hoe je je voelt. Ik ben nu in ronde 1 al ontzettend ongeduldig dus kan me indenken dat je je zorgen maakt!

(niet dat ik je ongedudlig vind hoor! Je hebt alle recht voor je ongerustheid)

Bij ons weet ook bijna niemand het (en daar ben ik blij om) daarom is het wel fijn hier op het forum te zijn. Ik heb geen zin in preken van familie. Ik ben 22, en dat vinden ze vast "te jong" om er bewust mee bezig te zijn...

Bedankt voor jullie reacties, het stelt me wel gerust!

@mamaconny: Wat spannend voor je! Ik hoop dat het over twee weken positief mag uitpakken (letterlijk ;))

@ Ann.M: Als je er zelf an toe bent en je vriend ook, dan vind ik dat je nooit te jong bent om moeder te worden. Ik had deze 'droom' al vanaf mijn zestiende, maar de omstandigheden waren toen niet optimaal. Dat wilde ik wel graag.
Houdt je vast aan je eigen keuzes, die zijn het belangrijkste!

Terug
Bovenaan