angst

Tja...ik ben eigenlijk op zoek naar meiden die net als ik een mega angsthaas zij... We proberen al een paar jaar maar zonder resultaat.... het moeilijke is dat ik zo bang ben om de molen in te stappen... bij het idee al stel ik alles weer uit tot volgende week..
Zijn er meiden die dat ook hebben en misschien iets weten om daar mee om te gaan?
Ik wordt een beetje radeloos van mezelf...

alvast bedankt

Liefs Geertje

Geertje,

Ik ken het gevoel niet van angst, maar ik kan het me wel voorstellen.
Waar heb je angst voor? Bevestiging van je gedachte dat het niet lukt of wat anders?
Ze zeggen dat deze gedachte ook tegen kunnen werken en je daarom niet zwanger raakt.
Misschien helpt het je juist om rust te vinden om toch die stap te nemen en dan weet je ook waar je aan toe bent en kan je het rust geven.

Ik zit zelf in de molen en moet je vertellen dat alles op je eigen tempo gaat en je alle tijd krijgt die je nodig hebt misschien dat je dat een beetje gerust stelt.

Hoop dat je snel je angst kwijt raakt
liefs

hallo geertje.

ik begrijp wat je bedoeld ik heb het eerst ook een tijdje uitgesteld. was bang voor alle onderzoeken en dacht steeds het komt wel goed het duurt bij ons gewoon wat langer!
Tot eindelijk na 2 half jaar geen zwangerschap heb ik me er toch overheen gezet. En het viel me super mee
klinkt misschien een beetje raar. Maar ik was zelfs blij dat ze iets gevonden hadden.Wist ik tenminste waar ik aan toe was en konden we echt iets gaan doen.
ondertussen ga ik nu beginnen met mijn eerst ivf behandeling.

liefs

Ik kan het me goed voorstellen.
De molen begint echter erg rustig met bloedonderzoek, sperma onderzoek, inwendige echo.
Je start niet meteen met IVF :)
Je kan dit ook bespreekbaar maken met de gyn. Je krijgt wat meer info over hoe je lijf werkt en welke behandleingen en onderzoeken er mogelijk zijn. Regie ligt altijd bij jou natuurlijk.

Toch blijft het niet makkelijk om met je benen wijd in zo'n stoel te gaan liggen. Het went als je het doet; achteraf is het vaak minder erg als je vooraf denkt.
Ik verzamelde altijd de moed door mezelf voor te houden dat het uiteindleijke doel was om een bevalling mee te gaan maken. In vergelijking hiermee wat stelt dan een inwendige echo voor.

Zorg dat er iemand bij je is om je te steunen, partner of familie. Mijn gyn leek zich wel bewust van de situatie en gaf me ook altijd de tijd en de mogelijkheid om te zeggen wat ik wilde.
Bespreek de verschillende onderzoeken met je partner, Maak helder hoever je wil gaan en wat je liever niet wil.

Ook helpt het om niet te ver vooruit te denken. Als je molen in stapt zit je nog niet in ivf traject. Blijf bij de dag en bij de dingen die op dat moment spelen. Je weet nooit wat er gebeurt; laat je niet gek maken over wat er kan gebeuren. een stap tegelijk.

Soms is het prettig om via internet info te lezen over de mogelijkheden en ervaringen van anderen. Ik gaf mezelf altijd een bepaalde tijd omdat ik ook erg onzeker werd van de verhalen over wat er allemaal mis kan zijn.

Zelf de molen een klein stukje gelopen, maar toch spontaan zwanger geworden. Iemand in mijn omgeving al zeker 5 jaar in de molen, ook spontaan zwanger na 2 keer mislukte ivf.
Het leven zit soms raar in elkaar
Veel succes

Niet echt angst, wel er ontzettend tegenop zien. Ik zit zelf in ronde 10 en heb gelukkig al een dochtertje. De vorige keer ben ik na een jaar de MM ingestapt. Ik vond het best intensief, omdat ik slecht met de teleurstellingen om kon gaan en daardoor niet veel positieve energie over had om alles te relativeren. Overigens kwam er gaan aanwijsbare oorzaak uit.

Uiteindelijk ben ik wel zwanger geworden, net voor het moment dat we met IUI zoude beginnen (4 maanden na een HSG). Dat is het natuurlijk allemaal wel waard geweest.

Nu zit ik dus al weer in ronde 10 en zie er enorm tegenop om na een jaar weer naar de gyn te gaan. Weet niet of ik dat dan al ga doen of toch nog even de natuur de gang laat gaan.

Groet
Wenset

Hee ikzelf heb van de week de brief ingestuurd na 20 rondes nu is het wachten op een eerste afspraak met de fertiliteitsarts ....

Ik ben er niet bang voor maar zie er wel tegenop liever had ik natuurlijk gewoon een natuurlijke zwangerschap .
Het enige waar ik bang voor ben dat ik misschien straks hormomen moet gaat spuiten ...... lijkt me doodeng maar wie zegt dat dat moet dat zie ik dan wel weer ......misschien is het wel niet nodig.

Ik probeer gewoon alles stap voor stap te bekijken en heel eerlijk kan het me niet snel genoeg gaan toch .

Ik wilde al naar een jaar de molen in maar mijn vriend was er nog niet klaar voor ik heb mijn best moeten doen om geduldig te blijven tot hij er wel klaar voor was .... gelukkig nu eindelijk die brief weg en nu is het afwachten tot we dus mogen komen en de eerste onderzoeken krijgen ....

Ik denk wel dat je kinderwens sterk genoeg moet zijn bij mij is die heel groot !!!!! en de teleurstellingen van elke maand weer ongesteld worden zijn ook steeds groter of horen dat je zus zwanger is ...kan ik ook steeds moeilijker mee on gaan dus voor mij werd het echt tijd dat we hulp krijgen !!

Heel veel succes maar ik zou zeggen ga gewoon en bekijk alles met de dag ze doen toch niet 10 onderzoeken per dag ..... dus je kunt rustig aan doen en gaat het te snel kun je dat wel aangeven .

Liefs

Terug
Bovenaan