angstaanvallen bij naar bed gaan

Help, sinds een  week  wil onze dochter van (bijna) 5 niet meer naar bed. Er is niets aan de hand met haar totdat ze op bed ligt en ik naar beneden wil gaan. Ze schreeuwt, gilt, huilt boven aan de trap. Vanavond ging ze uiteindelijk toch maar naar bed (na een half uur) ik hoorde haar voetstapjes naar het bed gaan maar ze kwam toch hard huilend weer terug...Uiteindelijk wil ze alleen maar slapen als we bij haar bed zitten. Dit heb ik nog nooit eerder met haar gehad. Ze wil ook niet zeggen waarom ze dit doet. Als ik het an haar vraag verzint ze smoesjes (ik hoor auto's, ik ben niet moe, ik wil niet naar bed...)
Wie heeft tips, ervaringen hiermee of een idee hoe we dit op kunnen lossen. Wij weten 't even niet meer.
Groetjes Krista.
 
hallo,
het grappige is dat we met een klein babytje mee gaan in het ritme van het kind maar dat we dat na verloop van tijd vergeten. uw kind heeft uw bescherming nodig ze wil '' begrensd' worden. ook in het leven van een 5 jarige gebeurd een hoop en als die ontwikkeling even heel rap gaat dan heeft uw dochter behoefte aan lichamelijk contact, even erbij liggen haar hand vasthouden troostende woorden even kletsen gerust stellen zodat ze zich veilig voelt.
succes knof
 
Terug
Bovenaan