Hoi Linda,
Helaas denk ik inderdaad dat er een volwassene in het spel is die bewust dingen doet/gedaan heeft die niet kunnen. En ik kan het absoluut niet hardmaken maar zal het een beetje toelichten.
Allereerst ben ik net 6 weken geleden bevallen, via keizersnee dus het tillen van mijn oudste gaat lastig. Wij zijn hier bezig met een verbouwing dus oppas is welkom. Wij zagen op de kinderopvang dat Lotte heel veel speelt met een jongetje van haar leeftijd. Zij voelen elkaar erg goed aan en omdat wij ook de ouders regelmatig spraken en die ook o.k. zijn (???) hebben we een keertje bedacht dat ze wat vaker samen konden spelen, zodat wij oppas hebben en zij een leuke tijd. In eerst instantie was het wederzijds komen koffiedrinken, en toen is Jasper een keertje komen spelen en Lotte is met Jasper en de moeder naar de speeltuin geweest. Allemaal heel onschuldig.
Toen ik net thuis was van de bevalling is Lotte daar een keer gaan spelen. Ze waren met z'n allen thuis dus zowel vader als moeder en zijn ook overdag naar de dierentuin geweest. Toen ik haar s'middags ophaalde zei ze op de terugweg dat ze het daar niet leuk vond omdat Jasper stout was. Ik heb gevraagd waarom en het was omdat hij schreeuwde. Lotte is nogal gevoelig dus dit verbaasde me niet. Maar ze mompelde ook dat de vader ook stout was. Toen ik vroeg waarom was hij ineens lief en begon ze over wat anders. Thuis vroeg ze of ik ook een poesje had. Toen ik tegen mijn man zei dat ik dacht dat het niet klopte en dat ze over een poesje begonnen was zei hij dat ze daar een kat hadden en dat het complete onzin was, dat het mijn hormonen waren.
Maar ze is er dus nog een keer gaan spelen, ik dacht ook dat het wel aan mij zou liggen en het zat me helemaal niet lekker. De dag erna ben ik met mijn schoonmoeder op de markt en begint Lotte me op een hele vreemde manier te likken. Ik raak helemaal van slag en kan niet anders dan haar het verhaal uitleggen. Ze reageert in eerst instantie net zo als mijn man, maar zegt wel dat ik mijn gevoel moet volgen. Maar als zij het tegen mijn schoonvader vertelt zegt hij, dat hij dat gevoel ook had, sterker nog, hij zei het ook de week eerder al. Hij had gemerkt dat Lotte anders met hem omging. Na die tweede keer spelen en dit verhaal heb ik uiteraard besloten om Lotte daar nooit meer alleen te laten spelen. Op dat moment vond mijn man het onzin maar heeft hij eraan toegegeven. Wij zijn er dus ook nog een keer gaan eten, eigenlijk omdat ik bevestiging/ontkenning zocht voor het hele gebeuren. Ik kon er niks ontdekken, Lotte speelt er leuk en gaat ook helemaal normaal met de ouders om.
Maar....ze heeft in de laatste week nog wel eens wat gekke dingen gezegd/gedaan. Dat likken valt mijn man nu ook op, en ze heeft het de hele tijd over een muis waarbij de nadruk ligt op het feit dat die vooral lief is en niet stout hoor. Verder had ze het over een auto die een nieuw weggetje zocht en in een kacheltje met haar ging rijden en ze zag in haar speelgoed ineens een pik (dat woord is hier in huis NOG NOOIT gevallen) en "die doet alleen maar hangen...." als ik het dan nog een keertje vraag dan is het ineens weer wat anders en wil ze het dus niet herhalen. Ik begon een keer over een slang en toen zei ze "nee, nee, niet pijn doen. Ik doe ook geen pijn hoor..."
In het meest gunstige geval heeft ze dingen gezien maar is er zelf niet bij betrokken. Maar ik vertrouw het niet. En dan nog, ik vind het ook niet de bedoeling dat ze het ziet.
Het gekke is wel dat ze dus niet bang is voor aanraken, ze is van het weekeind nog in bad geweest met ons, dus ook met pappa en dat is voor haar de normaalste zaak van de wereld en ze heeft het dan ook niet over zijn piemel ofzo. Ze heeft ook geen nachtmerries en ze speelt lekker en is vrolijk. Maar dan soms ineens die gekke dingen.....
In elk geval weet ik nu wel wat we gaan doen. We gaan het kontakt met die mensen vermijden, ookal is het heel erg jammer van haar speelkamaraadje. Helaas weten we niet wat er gebeurt is en kunnen we op basis van wat Lotte loslaat geen aangifte doen.
Omdat ik geen extreem heftig gedrag van Lotte merk hoop ik dat het hierbij kan blijven en zie ik het vooral als hele heftige waarschuwing voor de toekomst. Brrrr.....we hebben hier nu dus twee meiden (de baby is ook een meisje) dus zullen we extra op moeten passen.
Het is een heel verhaal geworden, maar fijn om het even kwijt te kunnen......
En bedankt voor het meedenken!
groetjes, Geesje