Angsten, onzekerheden.

<p>Goedemorgen,</p><p>Nou daar ben ik weer ? ik ben nu 5.4 zwanger als alles nog goed gaat daarbinnen ;) </p><p>In Januari gingen we voor de eerste echo, en wat bleek een leeg vruchtzakje.. doet toch wat met je want het geeft me nu veel onzekerheid. Geloof gewoon niet dat het überhaupt goed kan gaan. Ik had al 4 dagen voor mn NOD een knaltest.. en gewoon hele duidelijke strepen op mn testen. Op zich heel fijn natuurlijk alleen nu heb ik gelezen over een MOLA zwangerschap dat je dan snel al een hoog HCG gehalte heb.. iemand hier ervaring mee.. en tsja, maak ik me nu weer druk om omdat ik zo positief teste ? en met klachten valt t ook nog mee, wel wat meer moe en af en toe gevoelige borsten verder nog niet heel veel. Iemand ervaring met ook knaltesten waar alles goed ging. En oja, ik ben heel regelmatig ongesteld en weet precies wanneer we het hebben gedaan dus niet heel waarschijnlijk dat ik al veel verder ben dan ik denk.. </p><p> </p><p>liefs, onzekere vrouw :)</p>
 
Ik snap wat je bedoeld, ik heb zelf 2 miskramen gehad en ben nu zwanger, 3e zwangerschap van ons 1e kindje, heel erg onzeker en nu 12 weken dus een hele mijlpaal! Ik was en ben ook erg onzeker, bij alles wat ik voel en denk, maar het beste is loslaten, heel moeilijk, elke dag een stapje dichterbij, die zin hielp mij er heel erg doorheen, en je kunt dit ook uitleggen aan verloskundigen of gynaecoloog, vaak krijg je dan al sneller echo’s, ik heb mijn eerste echo met 5 weken gehad, en vanaf toen om de 10 dagen, dan zit er al minder tijd tussen.Ik kan je niet helpen onzekerheid weg te nemen, maar probeer van het goede uit te gaan, dit kan jij, elke dag een stapje dichterbij!!
En vooral, ook zo verleidelijk, niet of zo min mogelijk opzoeken, krijg je meestal horrorverhalen waardoor het alleen maar erger word, bij vragen gewoon verloskundigen of gynaecoloog bellen, beter te veel bellen dan te weinig, hun worden echt niet gek van je, dat is hun werk!
 
Ik heb zelf in december een miskraam gehad, dus begrijp je twijfel had dit zelf ook heel sterk (inmiddels 26 weken zwanger).
Ondanks je regelmatige cyclus kan je innesteling ook sneller zijn gegaan waardoor je al snel positief test. Ik had zelf 5 dagen voor NOD al een licht positieve test.
Hoop dat je onzekerheid nog wat wegtrekt, dit heeft bij mij lang geduurd, is nog steeds wel aanwezig.
 
Bij mijn eerste zwangerschap wist ik ook door de test dat we zwanger waren. En zonder klachten de hele zwangerschap. Nu inmiddels een bijna 2 jaar oude meisje rondlopen. En zwanger van nr 2 een jongen. En alleen maar klachten. Dus geniet er nog van zou ik zeggen en maak je niet te druk ?
 
Terug
Bovenaan