Angstig de laatste maanden!

Hoii,

Zijn jullie aan het eind ook zo angstig? (Nu 31 week) Niet alleen voor de bevalling maar ook voor daarna? Mijn zwangerschap kwam een beetje als een verassing en ik word single mom.. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt heel blij en gelukkig en mn zoontje is zeker gewenst! Maar voel me tegelijk ook erg angstig.. komt alles wel goed? Ik heb nog nooit een baby vastgehouden of er zelfs maar 1 gezien anders dan op tv.. Ik ben bang voor wat er allemaal op me af gaat komen.. de bevalling, ineens een baby in huis.. Mijn familie en vrienden wonen ook aan de andere kant van het land dus ik heb alleen de kraamzorg af en toe in het begin.. Hebben jullie tips om me wat minder zorgen te maken?

Beste Sara,

Heel normaal dat je jezelf allemaal zo voelt. Dit komt voornamelijk ook, omdat het je eerste kindje is. Ik heb zelf twee kinderen een van 2 en een van 2 maanden. Toen ik zwanger van mijn eerste was dacht ik telkens bij mezelf ik laat de bevalling gewoon op me afkomen ik kijk wel hoe het gaat als het zo ver is.

Je geeft aan dat je nog nooit een baby hebt vastgehouden. Dat geeft toch helemaal niet. Je leert het allemaal van zelf, want jou moedergevoel is dan zo sterk dat alleen maar jij kan weten wat het beste voor kindje is. Dadelijk als je kleine wondertje er is, denk je bij jezelf ik heb me voor niks zorgen gemaakt.

Duik lekker in de tijdschriften en boeken over zwangerschap, baby's etc. Is echt interessant en leerzaam.

Succes met alles. Zet hem op! En je kunt het zeker!

Terug
Bovenaan