angstig vanwege een plotselinge hoge bloeddruk

A

Anoniem

Guest
hallo iedereen,
ben op dit moment ruim 25 weken zwanger van mn 1ste kindje,
ondanks rug en bekken klachten ging mn zwangerschap voorspoedig tot nu toe.
Nou ben ik afgelopen woensdag weer voor controle geweest, was opeens erg veel aangekomen 4 kilo in 4 weken terwijl ik in de eerste 20 weken een halve kilo was aangekomen.
Maar waar ik meer van schrok was dat mn bloedruk niet zoals de afgelopen maanden/weken   125/75 was maar opeens 125/85 bleek te zijn.

Nu kan dat zo opeens gebeuren maar ik vond de verloskundige erg angstig reageren.
moest opeens ook binnen 2 weken weer komen en urine mee nemen.
En mocht ook niet meer s'middags werken  want  dan moest ik rusten.

Nu heb ik verder geen last van hoofdpijn zoals de verloskundige mij vroeg, maar toen ik thuis was en me ging verdiepen in een zwangerschapsboek, kwam ik er achter dat misselijkheid en een zwaar gevoel op de maag ook ernstig kunnen zijn in combinatie met een hoge bloedruk. en laat dat nu ook iets zijn waar ik heel erg last van heb de laatste 3 weken.

Misschien maak ik me wel onnodig zorgen, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die dit ook mee hebben gemaakt en hoe het afgelopen is.

Hoi Mama23,

Ik ben natuurlijk geen dokter maar als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken. Op zich valt je bloeddruk nog mee.
Ik had van mezelf, dus voor mn zwangerschap al hoge bloeddruk en slik hier ook medicijnen voor. Onder controle bij de internist en met behulp van mijn medicijnen was mijn bloeddruk altijd rond de 130/85, en hier waren ze heel tevreden mee. Het is wel zo dat nu ik zwanger ben mij bloeddruk wat is gedaald, want nu moet ik uitkijken dat hij weer niet te laag wordt want dan moet ik een tabletje minder gaan slikken.
Je moet het natuurlijk niet negeren maar met een beetje rustig aan doen kom je al een heel eind en kan je ook nog lekker genieten want dat moet je natuurlijk ook niet vergeten.

Groetjes, Patricia

Terug
Bovenaan