angstig

Hallo allemaal,

Ben voor het eerst op dit forum, is erg fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn, zeker omdat ik nog niet met mijn omgeving kan delen dat ik zwanger ben, omdat we wachten tot de 12 weken voorbij zijn. Ben alleen ontzettend onzeker... heb vorig jaar een missed abortion gehad, bij de echo bleek het vruchtje heel vroeg te zijn gestopt met groeien en was er alleen een leeg vruchtzakje te zien. Nu ben ik 8 weken zwanger en ik ben wel blij, maar durf nog niet te blij te zijn. Ben zo bang dat ik - over 2 weken heb ik de echo - weer een leeg vruchtzakje te zien krijg. Hoewel alles goed gaat, ik heb geen bloedverlies (had ik vorige keer wel). 's avonds heb ik wel een buikje, maar 's morgens is er (bijna) niets van te zien en dan ga ik weer zo twijfelen of het wel groeit... wordt helemaal gek van mezelf! Ik weet dat ik moet wachten op de echo, dat ik dan pas zekerheid heb, maar wilde mijn verhaal eventjes kwijt!

Groetjes,
Saskia
 
Hoi Saskia,

Dit is de eerste keer dat ik zwanger ben en ik heb ook veel onzekerheden. heb ook 's avonds een dikke buik en nu zelfs het gevoel dat ik afval. Kortom ik begrijp dat de onzekerheden bij jou nog groter zijn. Moet morgen naar de dokter om de afspraak met de verloskundige vast te leggen, ben pas acht weken, nu ik wilde dat die twaalf weken al voorbij waren zo graag wil ik weten of het goed zit. meid hou je taai!! Ik leef met je mee! Groetjes!!
 
Ik snap wat je bedoelt, al is dit ook mijn eerste zwangerschap. Voor jou is het nog spannender natuurlijk! Morgen krijg ik eindelijk de echo (12 weken, 6 dagen). Ik ben al zo'n 8 weken aan het aftellen voor dat moment.
Nu ben ik zo bang dat het vruchtje afgestorven is, of het zakje leeg is. Ook ik troost me met de gedachte dat ik geen bloedverlies heb. Dan moet het goed zijn toch? Het blijft wel in mijn hoofd zitten.
Sterkte de komende weken en ik ga ervan uit dat alles goed komt. Succes!
 
Houd moed! Ik ben nu 34 weken zwanger en heb me zelf helemaal gek gemaakt de eerste 12 weken (en daarna). Nu pas heb ik het gevoel dat het straks echt gaat gebeuren en dat alles wel goed zal komen...
 
Ik heb net als bijna iedereen mezelf ook helemaal gek gemaakt die eerste 12 weken, het duurde zoooo lang!
Het gekke is, dat wanneer de 12 weken voorbij zijn, je nog steeds onzeker zult blijven... iedere fase in de zwangerschap geeft zo z'n eigen onzekerheden.
Probeer ook van het idee te genieten dat je zwanger bent en sterkte met wachten!
 
Hoi, ik heb net als je een miskraam gehad, ook een (leeg) vruchtzakje met bloedverlies en afscheiding. Ik ben nu inmiddels bijna 6 weken zwanger en ik mag morgen voor een echo. Ik heb mijn huisarts een verwijsbrief gevraagd en die vond het geen probleem, ze begreep mijn angst wel. Jammer dat je zo lang moet wachten. Mischien kun je contact opnemen met je huisarts en je angst voorleggen mischien kun je het verspoedigen. veel geluk
 
Hoi,
ik snap het wel hoor! Maar probeer ook een beetje te genieten. Er is niets wat erop duidt dat het niet goed zou zijn. Als je met 10 weken de echo hebt zie je vast meteen een heel klein mensje, dat vond ik zelf heel erg bijzonder. Zeker omdat de verloskundige geen hartslag hoorde, tja daar word je echt onzeker van. Je voelt nog niets, je zag bij mij nog niets (behalve dan 's avonds een klein buikje) en ik voelde me gewoon normaal. Gelukkig bleek bij de echo alles goed te zijn. Ik kan je zeggen, als de eerste 12 weken voorbij gaan vliegt de tijd. Ik ben nu 22 weken zwanger en verbaas me werkelijk over hoe snel het allemaal gaat. In het begin zat ik maar te wachten tot mijn buik ging groeien en daarna tot ik wat ging voelen en nu.... ik heb een behoorlijke buik en voel geregeld beweging. Een beetje vertrouwen hebben hoor! En weet je, als het niet goed is dan heeft de natuur dat zo beslist, het is moeilijk maar had ook nooit wat kunnen worden. Heel veel succes en sterkte met wachten (en probeer toch een beetje te genieten, het gaat vaker wel dan niet goed!)

Groetjes
 
Terug
Bovenaan