Angstig..

Hallo mede zwangere dames.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Henderika, 27 jaar. Ik ben 4 weken en 5 dagen zwanger, maar vooral met momenten erg angstig.

Wanneer ik sta, voel ik dat mijn baarmoeder verdikt is.. duidelijk signaal lijkt mij. Maar zo af en toe, heb ik zo'n pijn in mijn onderbuik, en uiteindelijk komt dat door windjes (sorry beetje ranzig misschien), maar zodra ik die pijn voel dan ben ik bang dat het mis is..

Tevens.. heel slecht .. ik rook nog.. En vind het verschrikkelijk en wil heel graag stoppen maar vind het onwijs moeilijk. Iemand tips hiervoor??

Ik weet dat het slecht is voor de kleine uk en hoop via hier de motivatie en kracht extra te krijgen om te stoppen, al zou de uk al motivatie genoeg moeten zijn natuurlijk.

Dank alvast

En henderika, ik rook(te) ook nog steeds. Tot ik deze ochtend bij de gynaecoloog was. Hij vertelden me dat je het moet vergelijken met dat je kindje in een couveuse ligt en je daarin zoveel sigarettenrook blaast dat je je kindje niet meer ziet liggen. Dat vind ik een vreselijk gedacht en heb nu al 12 uur geen sigaret aangeraakt. Telkens als ik zin krijg ik een sigaret dan haal ik dat beeld voor me, en de zin is rapper weg dan dat hij gekomen was :).

Super bedankt voor je reactie. Ik heb geen bloeding meer gehad na de innesteling vorige week en ben nu 5 weken als het goed is.. wat heftig dat bloedverlies! Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan.

Ik ben zojuist zo stom geweest toch weer een pakje te kopen 😢 ...

Vind het zo onwijs moeilijk.. maat hoop dat ik Door jou beeldende omschrijving er af kan blijven want zodra ik dr 1 op steek denk ik wat doe ik die kleine toch aan..

Dus Dank voor.je reactie!

Ik ben nu 6 weken zwanger en rook ook nog. Ben wel van een heel pakje per dag naar 2 a 3 sigaretten gegaan. Mij voornemen is om als dit pakje helemaal op is niet meer te roken. Dit is bij mijn dochter ook gelukt. Zeker nadat ik toen de eerste echo had gezien, en dat ik toen mijn kindje niet wou besmetten met mij slechte gewoonte.

Dit heb ik nog in gedachte vandaar dat ik nu minder rook. Hiervoor heb ik echt een slechte smoes als ik helemaal niet meer rook weet meteen iedereen dat ik zwanger ben en dat wil ik niet, wil eerst de eerste echo afwachten.

Succes allemaal met het stoppen, weet zeker dat wij als moeders / aanstaande moeders genoeg moeder gevoel hebben om dit te kunnen.

xxx Alice

Hey meiden,

Ik heb vanochtend mijn eerste echo gehad waar helaas een leeg vruchtzakje te zien was. Volgens de test zou ik nu 7 weken moeten zijn maar volgens de echo pas 5 wkn en 3 dgn. Ik weet nu niet waar ik vanuit moet gaan. Als ik uit ga van de test betekent dit dat er dus geen embryo meer komt. Ik moet over 3 weken terug komen maar ben nu zo onzeker. Heb verder nog geen bloed verloren of iets, maar dat zou dus binnenkort kunnen komen. Ga kapot van onzekerheid

Terug
Bovenaan