Angststoornis en zwanger

<p>Hi!</p><p style="text-align: center;">Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat ik zwanger ben, niet gepland maar wel erg welkom. Nou voel ik me al een paar weekjes niet lekker maar omdat ik het erg druk had op werk gooide ik alle symptomen op stress en overwerkt zijn. Nu sinds 3 daagjes voel ik me iets beter, niet meer de hele dag misselijk en de moeheid neemt wat af. Ben nu 7 weken en een beetje zwanger maar had eigenlijk verwacht dat het rond 12 weken minder zou worden (geniet er onwijs van dat ik me nu beter voel hoor!) Maar vind het toch een beetje spannend. Doordat ik een angststoornis heb maak ik alles extra spannend voor mezelf en ben ik nu best bang dat er iets fout gaat. Als je een miskraam krijgt worden de kwaaltjes ook minder las ik, of hebben jullie ook dat het de ene week meer is dan de ander? Zal het gewoon door de drukte op werk komen dat het eerst allemaal erger was? We hebben woensdag een echo gehad en hier was de baby te zien en de hartslag te horen. Dat gaf me best wat rust, maar het kan zomaar een dag later fout gaan natuurlijk.. Hoe zorg ik dat de spanning in mij minder wordt? Hebben jullie hier ook last van? Ik heb verder niet meer buikpijn dan eerst en ook geen bloedverlies, maar toch blijft de angst dat er iets kan zijn.. </p>

Ik heb morgen de termijn echo en ben ook ontzettend zenuwachtig of het wel goed is. Word er onwijs onzeker door. Denk dat het er wel een beetje bij hoort. Ik ben zelf al 8 weken heel erg misselijk en moet vaak overgeven. Dus daaraan merk ik wel dat ik zwanger ben. Heb ook redelijk veel en vaak bloed verloren en dat maakt mij dan nog onzekerder. 
Ik denk dat de onzekerheid blijft tot het kindje geboren is en daarna zullen er wel weer nieuwe onzekerheden komen. 
Ondanks alles, probeer er ook van te genieten! 

Hoi! 
Vervelend maar zoooo herkenbaar! Hier ook een hsp mommy in spé. Ik ben momenteel 22 weken zwanger en ik voel ons kindje nu redelijk goed. Dus de rust is hier aardig terug.
Dit is mijn 2e zwangerschap. De eerste helaas met 8 weken geeindigd in een miskraam. Wat was dat een aanslag op mijzelf als persoon en zelfvertrouwen. Het duurde ook even voordat ik weer een nieuwe poging aandurfde. En toen daar dan die positieve test weer was, was het foute boel. Schoot helemaal in de stress, wat als het weer mis gaat, wat als dit, wat als zus... 
gelukkig een hele lieve vk en ik mocht met 6 wk al een echo maken en tot 10 wk elke week langs komen. Maar toch had ik tussendoor enorm veel spanning. Toen ik 10 wk was werden de weken tussen de afspraken steeds wat langer. Ik werd er echt super onzeker van. Daarom heb ik een fetal doppler aangeschafd. Ik probeerde mezelf wel te beheersen door niet elke dag te gaan luisteren. En dat ging redelijk! En ik weet dat de meningen over een doppler erg verschillend zijn, ik heb er enorm veel aan gehad. Het gaf mij elke keer nadat ik geluisterd had weer wat kracht. Ik kan het je echt aanraden als je net zo’n piekeraar bent als ik. 
Op dit moment is jou zwangerschap nog erg pril dus lastig om met een doppler al te kunnen luisteren. Ikzelf ben ermee begonnen rond de 11 wk en heb het hartje elke keer nog makkelijk kunnen vinden. Soms even iets langer zoeken maar het ging prima. 
Succes met deze weken doorkomen, het blijft spannend! 
Groetjes angsthaas nr2

Ik ben ook enorm angstig nu.. Heb 2 weken geleden een hele mooie echo gehad met 6.5 week maar heb er nu pas weer 1 over 2 weken (termijnecho als ik 10.5 week ben). Ik vind het ook vreselijk spannend en ben er nu al elke seconde van de dag mee bezig of het wel goed is over 2 weken, of het hartje nog klopt, of hij/zij goed gegroeid is. Enige waar ik een beetje houvast aan heb is dat de echo 2 weken terug heel goed was, met mooie hartactie, en dat de kans dan klein is dat het mis gaat. Maarja die kans is er wel. 
Maar je hebt er geen invloed op.. Ik probeer zo gezond mogelijk te leven, goed naar mijn lichaam te luisteren en op tijd rust te pakken. Uiteindelijk beslist de natuur, hoe lastig dat ook is. En de symptomen komen en gaan, de ene keer zijn die heviger dan de andere keer. Maar ook dat zegt niet alles.. mijn beste vriendin is ook zwanger (13 weken inmiddels) maar heeft helemaal nergens last van en het kindje groeit heel goed..

Terug
Bovenaan