Ank (gebroken vliezen)

Hoi Ank,

Las net je berichtje over het breken van je vliezen... ik maakte me daar vantevoren ook erg druk over, helemaal omdat ze tegen mij al gezegd hadden dat onze kleine een lekker zwembadje had (mooi ruim in het vruchtwater).

De zorgen bleken voor niks! Bij zijn m'n vliezen gebroken: ZONDER DAT IK HET HEBT GEMERKT!
Kwam met klachten in het ziekenhuis (vlak voor de uitgerekende datum) en ze zouden 2 dagen later m'n vliezen breken als de baby er nog niet zou zijn.
Wat bleek: die vliezen waren al gebroken en mijn klachten kwamen waarschijnlijk door een infectie.... (dus hup aan de antibiotica en de baby ook na de geboorte).

Dit komt heel weinig voor de meeste vrouwen merken het echt wel, maar ik ben dus ergens veel vruchtwater verloren en had niks in de gaten. Je hoeft dus in elk geval niet bang te zijn voor evacuatie n.a.v. een overstroming van de supermarkt :)
 
bedankt voor je verhaal met humoristische ondertoon. Ik ben blij met de reacties die ik allemaal heb gekregen. Ik denk dat het ook meer het onbekende is hoor. Wel raar eigenlijk want tegen de bevalling zelf kijk ik helemaal niet op.

Dat ze gebroken zijn zonder dat je het hebt gemerkt vind ik wel erg wonderbaarlijk maar klinkt erg grappig.

Liefs, Ank
 
Hoi,

Waarschijnlijk heb ik in eerste instantie een scheurtje gehad waardoor er steeds kleine beetjes vruchtwater 'wegliep' bijv. bij het naar het toilet gaan, douchen/ in bad etc.
Dus zelfs als ik achteraf terugdenk kan ik me er niks van herinneren...

Geniet nog even van de laatste loodjes en straks lekker van je kindje!
 
Ik ga zeeeeeeeeeeeeeker genieten. Ik geniet er nu al zo van trwijl ik hem of haar nog niet eens in m'n armen kan houden. Ik vind de zwangerschap zo'n mooie tijd (natuurlijk wel met z'n gebreken maar dat hoort erbij) dat ik er heel bewust van geniet.
Ik kan me het gewoon bijna niet voorstellen hoe het is om straks gewoon je eigen baby in je armen te hebben, we kijken er heeeeeeeeeeel erg naar uit.

Liefs, Ank
 
Gek toch dat je van die verschillende verhalen hoort! Op de zw.gym wordt verteld dat het ook geen zwembad is wat leegloopt maar de kraamverzorgster die voor het intake-gesprek belde, zei weer dat 't wel een hele plas is - tsjonge waarom toch die tegenstrijdige berichten?! Zeg dan gewoon 'meestal lekt er steeds een beetje' of 'soms is het wat meer' maar geef niet de indruk dat er een zwembad leeg loopt... dat lijkt mij toch ook wel erg sterk hoor!
 
mijn vliezen zijn gebroken toen ik s,ochtends nog in bed lag het was mijn tweede bevalling en ik vond het heel bijzonder om het zo mee te maken dat je lichaam zo aangeeft dat het zover is bevallen is iets bijzonders en je kindje voor het eerst zien helemaal maak je maar niet druk ank geniet ervan gr debby
 
Terug
Bovenaan