@ ann.m

A

Anoniem

Guest
Je bent niet jong om moeder te worden.
Je moet doen waar je je goed bij voelt.
Ik ben getrouwd op me 19de. En op me 20ste verjaardag kwam ik erachter dat ik zwanger was.
Na ben ik 22, en gaan we voor nummer 2.
Allemaal bewuste keuzes.
Mijn moeder vond me ook wel erg jong, maar ik voel me rijk en gelukkig.
En ben blij dat het allemaal zo mag lopen.

Dus ga ervoor.

liefs. c

Bedankt!

Ja het is tegenwoordig normaal als je eerst carriere maakt en dat is ook wat de maatschappij van je verwacht. Mijn oma, tante en mijn moeder waren ook jong zwanger: onder de 25 maar ja toen waren het "andere tijden" en studeerde de meeste vrouwen nog niet zo lang door. Ik begrijp het wel, maar aan de andere kant kan je je niet verzetten tegen een kinderwens.

Ik weet nog wel toen ik 17 was en begon aan mijn MBO opleiding. Ik vond mijn opleiding heel leuk hoor, maar ik zat alleen maar te denken aan de leeftijd dat ik mijn diploma zou halen zodat ik dan aan kinderen zou beginnen. Ik was net 22 toen ik klaar was met school en dacht "nou, misschien is wachten niet zo erg". Maar opeens overviel het me zó, dat gevoel dat ik zo graag een kindje wilde...

Ik ben nu gestopt met de pil zo'n 3 weken bijna (ik had het niet bijgehouden en verkeerd geteld), mijn vriend wist het vrij snel daarna. Maar nu heeft hij gister gezegt dat hij het toch niet nu al wilt..

Ik weet niet wat ik nou moet doen...

Sorry voor het lange verhaal, het is een beetje off topic nu :)

Heey ann.m

Wat een lastige situatie zeg. . . ben benieuwd wat je gaat doen nu ?

Wat is zijn reden dat hij het nu nog niet wil ?

Hij wilt eerst kijken hoe het er op de universiteit aan toe gaat, daar gaat hij pas volgend schooljaar naartoe. Hij wilt dus eerst weten of hij dan heel veel met school bezig is, daarnaast nog kan werken etc.

Ik heb zoiets van het komt allemaal wel goed :)

hihi, dat is ook mijn motto. komt wel goed.
Aanpassen aan de situatie, ja toch.
Het is toch niet zo dat jij hoeft te stoppen met werken.
Misschien kunnen jullie allebei 3 a 4 dagen gaan werken of hij savonds. Scheelt ook in dagen kinderdagverblijf. En waarschijnlijk krijgt hij ook wel een bepaalde tegemoetkoming (studiefinanciering?)
Ik ben op dit moment nog fulltime mama, maar wij hebben nu dan ook nog de mazzel dat we het redden op 1 salaris.
Ik begrijp uit je verhaal dat je vriend een opleiding wil gaan volgen. Als moeder begrijp ik je gevoelens. Maar mannen zijn vaak van de zekerheid, geld enzo. en wij vrouwen bekijken het bij het moment.
Praat er goed over met je vriend. Met kinderen gaat de tijd 2 keer zo snel.
En beide ouders moeten wat inleveren, maar wat je ervoor terug krijgt, is zoveel malen groter.

Veel succes, en ik hoop dat jullie er samen een beetje uitkomen.
x conny

Dankjewel Conny :)
Hij is vooral angstig, denk ik. En inderdaad heel praktisch aan het denken. Hij is bang dat we het niet redden met geld of dat hij thuis niet kan studeren met een huilende baby.. Dat soort dingen. Maarja, of je een baby krijgt die veel huilt kan je nooit van tevoren bepalen.

Nu zei hij ook weer zoiets raars vandaag. Zoiets van: Nou volgende keer als je stopt met de pil, moet je het me maar niet vertellen en dan ga ik ervanuit dat jij de verstandigste keus maakt en ook aan mij hebt gedacht daarmee.

Een soort gedoogbeleid zegmaar... Want als ik eenmaal zwanger ben, zegt hij, zal hij het geen probleem vinden.

Aaarrgghhh, mannen!!!

jah idd, wat moet je hier dan weer mee he.
Misschien is hij bang om de controle te verliezen.
Maarja, je gaat samen voor een kind, en als je dan stiekem de pil vergeet, voel je je daar hoogstwaarschijnlijk ook niet helemaal happy mee.
Ik wil al een jaar lang een 2de, en mijn man wilde voorlopig nog even wachten. inmiddels zijn we een jaar verder en we zouden er over anderhalve maand officieel voor gaan. Maar hij is al zo aan het idee van een 2de kleintje gewend, dat we al 2 maanden onveilig vrijen.
nog 12 spannende dagen.
Weet je wat het is: je weet nu wat je hebt.
Straks kan je hele leven op z'n kop staan. Door idd, bijvoorbeeld een baby die veel huilt. Ik heb dat soms ook wel een. We hebben een leuk gezin, een lieve dochter. Misschien dat het straks allemaal om een bepaalde reden wel anders zal zijn.
Maar dat zie ik dan wel weer, denk ik dan.
Mannen missen dat stuk denk ik. haha

x

Mannen missen het gevoel wat vrouwen wel hebben als het om kinderen gaat. Hij vertrouwt erop dat ik de goede keuze maak voor ons. Volgend mij denkt hij dat ik nu de pil weer ben gaan slikken (we hebben het er niet over gehad) maar dat doe ik nog niet want dat heeft midden in de cyclus toch geen zin meer :) Even afwachten of ik ongesteld word en dan zie ik wel weer verder hoe & wat..
Zal je net zien. Heeft mijn vriend zoiets van wacht nog maar even en ben ik straks toch zwanger, haha.

Terug
Bovenaan