Annabel78

Hay,

Ik zag je vraagje over fysiotherapie.
Onze zoon had ook een voorkeurshouding alleen dan naar links.
Hij had ook een afplatting.
Zit ook al vanaf 9 weken bij de fysio en dat heeft erg geholpen. Hij slaapt op een pittenkussen.
Maar hoe goed de fysio ook ging mijn zoontje moest toch een helmpje.
Hij kreeg hem toen hij   6maanden was tot zijn 1e   verjaardag.
Kindjes met afplattingen die een helmpje moeten krijgen zo'n helmpje pas met 6 uiterlijk 7 maanden.
Daarna heeft het geen zin meer.
Ik hoop voor je dat de fysio wel helpt bij jullie en dat de afplatting wegtrekt.

Groetjes wen

hey, bedankt voor je berichtje. Dus zo'n helmpje is wel bij voorkeurshouding, had er nog nooit van gehoord. Moet maandag naar het cb, dan zal ik er weer eens naar laten kijken. Had zelf het idee dat het juist zo goed ging de laatste weken, omdat hij zelf veel met zijn hoofd draait. maar het viel me van de week ineens op dat zijn hoofdje toch wel scheef is aan de achterkant. Ben benieuwd maandag.

Hay

Ik ben niet doorverwezen door het CB voor het helmpje maar door de fysio.
We zijn bij de plastich chirurg geweest en die beoordeeld dan of je een helmpje 'krijgt'. En dan is het nog aan de ouders of ze het willen.
Want het is ook niet niks een half jaar.
En mochten jullie toch aan een helmpje moeten zou ik wel even de zorgverzekering bellen of het vergoed wordt.
Bij ons gelukkig wel want het is best prijzig.

We kregen vanmiddag bericht dat we een week eerder naar het Sophia kinderziekenhuis mogen dus niet 5 oktober maar 29 september mag waarschijnlijk het helmpje af.
Was helemaal blij dat is de volgende maand al.
Ook is het maar een week eerder kunnen we nu aftellen.

Groetjes wen

hoi,

lekker dat het helmpje bijna af mag! Hoop voor jullie dat alles goed heeft geholpen. Ik ga maandag naar het cb, ben benieuwd wat ze er van vinden. let nu wel extra goed op dat ik zijn hoofdje toch maar probeer te draaien ook al draait hij steeds zelf terug. Maar Thomas is nu 9 weken, dus misschien trekt het nog wel weer bij. Hoop ik tenminste want het lijkt me wel een opgaaf voor m'n knulletje zo'n helmpje. Zal wel erg warm zijn denk ik of niet. En hij heeft al zo gauw warmtepukkeltjes in zijn gezicht en nek. Gelukkig voor jullie was het geen extreem warme zomer! Tel maar fijn af kunnen jullie eindelijk weer normaal knuffelen hahaha want ik had begrepen dat ze flink kunnen stoten met zo'n helm

Terug
Bovenaan