anne e.a

Hoi anne, kimpansee en anderen,

Ik ben zeer benieuwd wat ze inderdaa gaan doen in het ziekenhuis.. gaan ze de eerste keer al gelijk een inwendig onderzoek doen? ga naar ziekenhuis in nijmegen..cwz
Mijn vriend vindt vooral het sperma onderzoek vervelend..hoe gaat dat? mag je het ook thuis verzamelen en dan naar het ziekendhuis brengen?? kan ik hem gerust stellen?
Ik ben dus al aan het rommelen met allerlei testjes voor ei-sprong dus die info heb ik al voor ze..
wat gaan ze dan nu allemaal doen??
Gaan ze me med geven??
kan iemand mij nog wat extra info geven?? onder tussen hoop ik dat ik gewoon nu al toch lekker zwanger ben..
had afgelopen weekend mijn ei-sprong en we hebben echt goed ons best gedaan met klussen..dat om de andere dag is ook best zwaar hoor!!
hoop snel iets te horen..
liefs Anne
xx

Hallo Anne,
Ik kreeg direkt een inwendig onderzoek dat was ook direkt om te kijken naar je baarmoeder en eierstokken. Toen volgde het sperma onderzoek wat mijn man gewoon thuis mocht doen. Op dag tien vanaf de eerste dag van mijn menstruatie moesten we verplicht sex hebben en de volgende dag werd er een inwendig onderzoek en een uitstrijkje gemaakt. Daarna heb ik een onderzoek gehad waarbij ze vloeistof in de eierstokken spoten en foto's hebben gemaakt zodat ze konden zien of er misschien ergens een verstopping zat.
Uiteindelijk was er bij ons niets aan de hand. En ben een maand spontaan zwanger geraakt. Na anderhalf jaar.
Ik wens je heel veel succes en hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Marianne (nu 33 weken zwanger van de 2e).

Hoi,
Toen wij voor het eerst naar het z'huis gingen had mijn man al een spermaonderzoek gehad. Dat heeft hij ook gewoon thuis gedaan. Toen hij het zeg maar opgevangen had in een potje (hihi) heeft hij het meteen naar het z'huis gebracht. Bij het eerste consult kreeg ik een uitstrijkje en daarna een echo, 'k lag al met de buik bloot maar het bleek een inwendige te zijn. Het viel me erg mee, ik voelde er nauwelijks iets van, tip: kijk naar de monitor en hou je niet te veel bezig met wat hij daar allemaal doet. Bij zo'n echo kijken ze of je baarmoeder er vanbinnen mooi uitziet en hoe het met de eierstokken of leiders is. Verder stelt hij een aantal vragen bv of je medicijnen gebruikt en hoe lang je bezig bent enz. Vrij standaard allemaal. Aande hand daarvan besluit hij wat hij gaat doen. Niet iedereen krijgt meteen medicijnen, ik tenminste niet. Ik had al wel bijna een half jaar mijn temperatuur bijgehouden en die lijsten had ik ook meegenomen.
Ik wens je heeeeeeeel veel succes. Ik was echt super zenuwachtig voor die tijd, vooral voor die onderzoeken want die had ik toen nog nooit gehad. Op dat moment valt het echt enorm mee, ik dacht maar zo, hij heeft al zoveel ... gezien, die van mij kan er ook wel bij.
Nou hopelijk heb je er wat aan. Succes, ik lees wel hoe het allemaal is gegaan.

gr Brechtje

Hoi Anne,
Schrijf hier maar even verder', 't andere berichtje is al zo ver weg.
Ik ben 28 jaar, heb nog geen kinderen. Vorig jaar september ben ik gestopt met de pil, daarna erg onregelmatig ongesteld geweest. Vanaf maart dit jaar weer keurig om de 28 dagen. Afgelopen 'poging'had ik zo sterk het gevoel dat 't raak was; was misselijk, buikpijn etc. echter na 5 dagen overtijd waren er dan toch de rode duivels. Vroege miskraam? Had n.l een heel licht rose streepje op m'n zwangerschapstest de dag voor m'n ongi. Dacht toen gelijk ik ga m'n moeder achterna, maar zo mag ik natuurlijk niet denken. Maar even genoeg over mij..........
Hoe lang ben je al bezig? Ga je nu naar de gyn omdat je al lang bezig bent of omdat je twijfelt over de hormonen die je moeder heeft gehad? Kan me wel goed voorstellen dat je je daar zorgen over maakt. Meestal wordt er zo'n eerste keer naar de gyn een uitgebreid gesprek met je gevoerd over je medische voorgeschiedenis, ook die van je ouders wordt nagevraagd. Meestal wordt er dan toch meteen een inwendig onderzoek gedaan, valt echt reuze mee, 't idee is erger als het onderzoek zelf. Meestal maken ze meteen een inwendige echo. Zoals Marianne hierboven als schrijft moet je meestal zo'n 10 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie weer terug naar 't ziekenhuis. De dag van te voren moet je sex hebben gehad. Er wordt dan een uitstrijkje gemaakt, ze kunnen dan ook meteen zien of het sperma van je man beweeglijk genoeg is. Soms is het niet eens nodig voor hem om z'n sperma nog appart in te leveren. Maar ik wil je niet 'ongerust'maken over alle mogelijke onderzoeken, misschien is het allemaal wel niet nodig en ben je inderdaad zwanger geraakt, helemaal nu je zo netjes rond je eisprong gemeenschap hebt gehad. Wie weet!
Wel erg spannend elke keer hé?
Over de onderzoeken op zich hoef je je geen zorgen te maken, zoals ik al eerder zei 't idee is erger!
Ik zal in ieder geval voor je duimen, en wie weet valt het reuze mee!

Liefs Anne

hoi anne (met welke anne heb ik nu te doen??)

anne met moeder die medicijnen heeft genomen tijdens zwangerschap, of een andere anne?? beetje verwarrend nu....

mijn vriend mocht ook gewoon thuis zijn sperma opvangen, moest wel zsm naar het ziekenhuis gebracht worden. dus je kunt je vriend inderdaad gerust stellen (wat zijn t af en toe toch angsthazen he!!)

ga jij naar nijmegen naar het ziekenhuis? grappig, dan wonen we waarschijnlijk niet zo gek ver van elkaar vandaan (ik woon 35 km van nijmegen)

heel veel succes, wanneer moet je naar het zh?

xx kimpansee

ik kreeg ook direct inwendige echo en mijn vriend heeft zijn sperma ingeleverd en ik moest om de paar weken bloed prikken voor mijn hormoonspiegel.volg. week uitslag van dit alles en weet ik wat er nog meer gaat gebeuren.
succes!

Hoi Anne,
Zijn vandaag in het Centrum voor voortplantingsgeneeskunde geweest. Zijn inmiddels ruim tien maanden bezig, zonder resultaat... Bij ons geen sprake van inwendig onderzoek, echo's, bloedafname of dat soort zaken. Alleen een intake gesprek, de opdracht de komende maanden te temperaturen en een setje potjes voor sperma- en urine onderzoek voor mijn vriend. En een afspraak voor over 2 maanden (!). Had al twee keer duidelijke ovulatietesten en heb de afgelopen cyclus week 2 en 3 getemperatuurd, maar dat maakte geen indruk. Knap frustrerend. Haqd me al voorbereid op ten minste een inwendig onderzoek. Wsl. willen ze wachten tot we meer dan een jaar bezig zijn, maar ze hebben geen idee hoe lang twee maanden is en hoe waardeloos het is om nog twee keer ongesteld te moeten worden voor ze verder gaan kijken. (tijdseenheid loopt tegenwoordig bij mij in menstruatiecyclustijd). Dat wordt dus bij het afgaan van de wekker meteen grijpen naar de thermometer. Succes in ieder geval en oh ja, je vriend kan inderdaad gewoon thuis "produceren" zoals ze dat noemen, als zijn product dan maar wel binnen 1 uur in het ziekenhuis is, althans zo gaat het in het AMC.
X Zuster M

Terug
Bovenaan