Anne en Alaxandra

Hallo Anne en Alexandra
Graag wou ik even weten hoe het bij jullie met de flesjes gaat? Ik heb er nu 1 speentje uitgekozen (het platte Dental-speentje) en ben vandaag weer begonnen met mijn pogingen. Om half 3 heeft hij met veel verslikken en huilen toch 50 cc uitgedronken. (heb wel schrik dat dit te weinig is met dat warme weer) Ik heb dan weer wat melk afgekolfd en dat probeer ik hem vanavond nog eens te geven. Ik hoop gewoon dat het steeds beter gaat. Laten jullie ook iets weten? groetjes, Febe
 
Hoi Febe,

Dat is toevallig: ik wilde net dezelfde vraag stellen omdat ik ook erg benieuwd ben hoe het met jullie gaat!
Ik sla nu sinds 1 week de borstvoeding tussen 13.00 en 18.00 uur over (ben de borstvoeding overdag aan het afbouwen). Elke middag was het dus een gevecht om een paar cc bij haar binnen te krijgen. Eergisteren heeft ze opeens aan de speen gezogen (Avent) totdat ie vacuum trok en ze er niets meer uitkreeg. Ik was al ontzettend blij en heb hem toen even losgehaald maar helaas: daarna wilde ze niet meer en was elke poging met de fles weer huilen,brullen, verslikken.... Vandaag ligt ze voor het eerst de hele middag te slapen: misschien past ze al haar patroon aan?
Vanaf morgen wil ik de ochtendvoeding vervangen door flesvoeding en misschien moet ik de middagvoeding ook maar eens afkolven en met een fles geven. Ik heb me ook vreselijk zorgen gemaakt dat ze te weinig vocht binnen krijgt met dit warme weer en mijn vriend heeft dan ook vaak met een spuitje een paar cc kunnen geven.
Op het consultatiebureau zei ze trouwens dat ik vol moest houden en dan ook niet met een spuitje moest geven. Het is (volgens haar) een kwestie van leren net zoals de baby eerst het drinken aan de borst heeft moeten leren.

Ik weet het niet, hoor. Ik durf zo'n radicale benadering (nu nog) niet aan, zeker niet met dit weer. Dit doe jij dus nu wel, begrijp ik? Heeft ie vandaag de hele dag 50cc gedronken? Blijft hij nu niet huilen? Ik heb geen idee hoeveel een baby minimaal per etmaal moet drinken, misschien is dat ergens te vinden op het internet. Ga je nu doorzetten of heb je een grens gesteld?

Groetjes,

Alexandra
 
Hoi!
Heb gisteren naar de kinderarts gebeld en die zei dat hij toch maximum maar 1 voeding per dag mag overslaan. Dus om half 3 had ie die 50 cc binnen. Ik dacht dat hij dus heel vroeg weer honger ging hebben maar hij was er pas om 20u weer en dan maar 20cc gelukt. 's Avonds heeft mijn man dan ook nog maar eens geprobeerd maar nee hoor! Heb hem dan om half 11 weer borstvoeding gegeven. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk de fles te geven en zorg er wel voor dat hij dus maar 1 voeding overslaat. Hij zit nu wel al soms maar aan 4 voedingen per dag. Misschien dat ik over twee weken begin met een fruitpapje. Dan is hij bijna 4 maanden en dat vervangt die flessen toch een beetje. Ik heb nog 3 weekjes. Bij ons zuigt hij ook wel en hij doet echt zijn best maar hij verslikt zich en maakt zich dan zoooooo kwaad. Mijn hart breekt telkens! Ik vind het echt moeilijk. Deze namiddag doe ik hem een namiddagje bij mijn ouders en dan kunnen zij nog eens proberen met afgekolfde melk. Mijn man heeft er veel vertrouwen in en zegt dat het wel eens zal lukken maar hij hoeft er zich niet de ganse dag zorgen over te maken telkens hij huilt. 't Is ook totaal tegen ons moederinstinct: we hebben de melk dus willen we hem dat dan toch uiteindelijk geven en ons kindje geen honger laten lijden hè! In ieder geval, we zetten door!! Wanneer begin jij precies weer te werken? Ik 1 september, ik geef les in België (woon ook in België).
groetjes, Febe
 
Hoi Febe,

Ik weet precies hoe jij je voelt. Mijn dochtertje heeft me daarnet heel erg zielig en treurig onder het huilen aangekeken zodat ik zelf bijna in tranen was. Ze kwam vanacht om 3.00 uur terwijl het al weken geleden is dat ze midden in de nacht honger heeft. Afijn, ik heb wel borstvoeding gegeven en ze heeft tot 8.00 uur geslapen. Toen heb ik een flesje gegeven maar met veel wurgen, spugen en kokhalzen heeft ze 50 cc binnen gekregen. Ik wil dit nu toch wel even volhouden tot vanavond, als ze dan nog steeds vrijwel niets gedronken heeft, geef ik weer de borst. Het breekt mijn hart, maar ik wil het even proberen.
Ik heb intussen wel een beetje het gevoel van: als ik dit eerder had geweten dan had ik vanaf het begin alleen maar afgekolfde melk gegeven hoe leuk ik het ook vind als ze bij mij heerlijk tevreden aan de borst ligt te drinken.
Ik schrik er trouwens wel een beetje van dat de kinderarts zei dat je maar 1 voeding mag overslaan. Hoe moet je het dan doen als hij/zij straks overdag ook weigert? Aan de andere kant denk ik dat ze dan waarschijnlijk toch wel het dag- en nachtritme omdraaien, dus overdag lang slapen en 's avonds en 's nachts veel drinken.
Ik begin 30 augustus weer te werken maar mijn dochter gaat per 1 september naar de creche. Op de 30ste en de 31ste is mijn vriend thuis en kunnen we dan ook al zien hoe het loopt. De vuurdoop wordt de 26ste, dan breng ik haar als proef een hele dag naar de creche. Mijn vriend reageert trouwens net zoals jouw man en heeft er wel vertrouwen in dat het gaat lukken. Intussen is hij de hele dag op zijn werk en maakt hij niet mee hoe erg dit doorzetten eigenlijk is.
Poeh, het is een heel verhaal geworden maar het is wel prettig om met iemand te kunnen 'praten' die hetzelfde pprobleem heeft.

tot mails,

groetjes, Alexandra
 
Wel grappig te lezen dat ik niet de enige ben met een hysterisch krijsend kind op het moment dat hij de fles krijgt. Eerst heb ik het met een flesje van Avent geprobeerd, vervolgens met een Difraxflesje maar hij laat zich niet foppen. Hij sabbelt wel op de speen, na een half uur heeft hij dan 10cc binnen maar echt drinken uit de fles lukt dus niet. Hebben jullie nog tips?
Groetjes Anita
 
Hallo,
Nog een moeder met hetzelfde probleem.(helaas geen oplosing) ik heb al eerder gereageerd maar ik weet niet meer waar het ergens staat. ons dochtertje van 5 maanden weigert ook pertinent de fles.Eerst dronk ze nog via een tepelhoedje maar die hoeft ze ook niet meer. Wat en temperamentje , he ! Als ik dit eerder had geweten dan had ik ook al eerder en vaker met de fles geoefend. Alhoewel in het begin heeft ze wel 3 keer een fles op...
Pas mocht ze een hele dag komen op kdv maar om 12.15 ff heen en weer voor de bv ...tja... Pap en fruithapjesschieten ook niet op.
Ik herken jullie verhaal zo !
Ik las iemands laatste redmiddel; geen drinken tot ze de fles pakken, duurde bij haar bijna twee dagen !
Het gaat inderdaad zo tegen m'n gevoel in; laten huilen en niet geven....Nou we blijven proberen !
Sus6, groetjes Jade
 
Terug
Bovenaan