Anne en Febe: flesweigeraar

Hoi Anne en Febe en anderen met hetzelfde probleem,

Ook ik heb hetzelfde probleem maar ben nog 3,5 week thuis dus ik heb nog even om het te proberen.

Ik heb gisteren wel een lactatiedeskundige gebeld en die gaf nog de tip om het te proberen als de baby half slaperig is, dan heeft ze namelijk nog haar zuigreflex. Verder kan het ook helpen als de speen warm is want dan is ie ook soepeler. Ik gebruik nu gewoon de Avent 3 standen speen, ik heb al veel verschillende spenen en merken geprobeerd maar ik denk dat het voor mijn dochter alleen maar verwarrender werd.

Voor de rest heb ik ook op Engelse en Amerikaanse sites gezocht (je komt eigenlijk altijd dezlefde tips tegen die jullie waarschijnlijk ook allemaal al geprobeerd hebben) en heb ik ook een paar keer gelezen dat als je kindje blijft weigeren (en die kinderen zijn er dus! Zij drinken gewoon echt de hele dag niet.) je de kans hebt dat je kindje straks het dag- en nachtritme gaat omdraaien omdat ze dan 's avonds en ' nachts de schade kan inhalen. Dit is niet echt wenselijk maar het stelt me enigszins gerust dat ze dan op die manier niet uitdroogt.

Febe, ik heb met het kdv afgesproken dat ik haar al een keer kom brengen als ik nog verlof heb. Dan kunnen we zien hoe het loopt en ben ik in elk geval ‘standby ’. Misschien is dit ook een optie voor jou?

Laten jullie het nog weten als jullie een oplossing gevonden hebben? Ik ben een net zo wanhopige mama als jullie.

Groetjes,

Alexandra
 
Hoi Alexandra!
Erg he, dat onze kindjes ons nu al zoveel kopzorgen bezorgen! Bij ons is het dagje proef inderdaad ook al afgesproken. De week voor ik effectief aan de slag moet, gaat hij ook een hele dag naar de onthaalmoeder. Maar nu probeer ik even een weekje niet met de fles door dat warme weer en gewoon omdat ik nog eens lekker van m'n zoontje wil genieten zonder gebrul bij het flesvoeden. Volgende week probeer ik weer en kies ik er net zoals jij één speentje uit waarmee ik zal proberen. Verschillende spenen is inderdaad verwarrend denk ik ook. En verder denk ik (zie ook reacties bij Anne)dat ik mijn zoontje eens een hele dag geen borstvoeding meer ga geven tot hij echt weg is met de fles. Maar daarvoor ga ik eerst naar de kinderarts bellen hoe zij daarover denkt. En als dat niet helpt dat dagje proefdraaien bij de onthaalmoeder zodat hij mij niet meer ziet, hoort of ruikt en wie weet dan???? Vergeet ook niet te genieten van je laatste weekjes verlof. Ze zullen zo vlug om zijn! Hoe oud is je dochtertje?
groetjes, Febe
 
Dames, neem ook tijdig contact op met je werkgever en vooral ook met je arbo arts als je denkt dat het niet gaat lukken voor je weer aan het werk moet. Er is vaak echt wel tijdelijk iets te regelen met ziekteverlof, bijzonderverlof of in 1 keer je ouderschapsverlof opnemen. Soms heb je echt geen keus en dan kan dat je een hoop rust geven.
 
Ik ben nu al 6 maanden thuis en heb echt wel behoefte om terug aan de slag te gaan! Bovendien kan ik nu niet zomaar zeggen om nog eventjes thuis te blijven want dan is dat onbezoldigd verlof en we hebben die centjes echt welnodig! Da's volgens mij toch alleen maar het probleem uitstellen. Ze moeten het toch ooit leren.
 
Hoi Febe,

We hebben inderdaad eigenwijze kinderen. Zo jong maar nu al best koppig! Mijn dochtertje is nu 9 weken en ik begin 30 augustus weer met werken. Ik ben nu dus ook bezig om de borstvoeding overdag af te bouwen want tijdens mijn werk kolven kan en wil ik niet. Ik ben inderdaad wel al allerlei doemscenario's aan het bedenken zoals anoniem hierboven schrijft. Je schijnt wettelijk wel het recht te hebben om 1/4 van je werktijd te besteden aan bv! Ik heb dat niet eerder met mijn baas besproken omdat ik niet verwacht had dat ik tegen dit probleem zou aanlopen maar misschien maak ik daar dan wel gebruik van, gecombineerd met verlofuren (ik ben al 1 uur kwijt aan reistijd enkle reis).
Ik heb op de diverse sites wel gelezen dat het op zich niet noodzakelijk is om je baby uit de fles te leren drinken. Sommigen proberen het uit een kopje en mijn vriend geeft het nu met een spuitje. Als de baby wat ouder is dan drinkt hij/zij misschien uit zo'n antilekbeker met een zachte tuit. Je onthaalmoeder zal dat wellicht ook wel willen toepassen. Ik ben alleen bang dat ze op het kdv daar de tijd niet voor hebben.
Kun jij ertegen dat je baby huilt van de honger en dat je dat desnoods de hele dag blijft volhouden? Ik denk dat ik dat niet trek.

Ik hoop nu inderdaad dat ze straks wel bij het kdv drinkt, misschien omdat het een andere omgeving is, andere geuren, mensen etc. Ik weet dat ik nog moet genieten van mijn verlof maar ik maak me gewoon heel erg veel zorgen.

Groetjes en heel veel succes!!!! En laat even weten als je toch een wondermiddel gevonden hebt!

Alexandra

 
Helaas ik heb ook nog steeds niet het wondermiddel ontdekt....
Ik heb ondertussen zoveel spenen in huis en ga er ook maar 1 uitkiezen.
Kan ik dan beter een speen nemen met een klein gaatje 'nr 1' of een speen voor als ze al wat ouder zijn.
(mijn dochtertje is nu 5 mnd)

Bedankt, Jade
 
Terug
Bovenaan