Anne

Hoi Anne,
Je vroeg in je reaktie om uitleg van mijn zg 3e MK. Komtie...
De huisarts weet het zeker vanwege de + op de test. Bij mijn 2e MK is naar voren gekomen dat ik 3 soorten (baarmoeder)bacterien had. Dat is funest voor een vruchtje. Ik heb toen wel wat gekregen ervoor, maar er is door m'n gyna nooit meer onderzoek erna geweest.
Nu heeft mijn huisarts een kweek laten maken. Ze zegt dat als ik iets hardnekkigs heb, de kans vrij klein is dat ik een zwangerschap uit kan dragen.

Ik heb toevallig vandaag gebeld voor de uitslag. Ze hadden het nog niet binnen. Morgen waarschijnlijk.
Ben benieuwd.

Maar wel apart dat je gyna het van de tafel veegt. Misschien omdat het zo vaak fout gaat in de eerste weken en je je daar anders wellicht onnodig druk om maakt. Weet het niet...

Succes verder.
Groetjes
Ik

Hoi Miranda,

Bedankt voor je verhaal. Ik had ook twee keer een positieve test. Een keer vrij vaag. Ik had die maand net een negatieve samenlevingstest gehad dus had er helemaal geen rekening mee gehouden. Meer een test gedaan zo van: dan weet ik in ieder geval zeker dat het niet raak is en kan ik weer aan wat anders denken. Maar toen dus een vage plus. Ik had daarvoor nog nooit een test gedaan dus ik dacht echt dat het ding niet goed zou zijn. Uiteindelijk ben ik hevig gaan bloeden op dag 32, terwijl mijn cyclus altijd 26 dagen was. Het was zo anders dan anders, veel krampen en heel veel grote stolsels. Mijn huisarts zij dat ik dan wel zwanger was geweest.

Twee maanden daarna ook weer een positieve test. Een duidelijke plus. Dus voorzichtig blij, maar die nacht had ik weer vreselijke krampen en de volgende ochtend ongesteld. Heel vreemd.

De gyn zei het volgens mij inderdaad om me er niet zo druk over te laten maken en hij wil gewoon verder gaan met een aantal onderzoeken. Maar dus niet met wat er mis gaat bij de innesteling, maar testen die je krijgt om te kijken of je voldoende vruchtbaar bent (samenlevingstest, hcg, etc.).

Bij mijn eerste samenlevingstest zei de gyn (een vervangende) ook dat hij wel veel bacterien zag. Toen ik vroeg wat dat dan was haalde hij zijn schouders op, kan van alles zijn. Dus nu ik jou verhaal lees word ik ook gelijk wel bang.

Ik hoop voor jou dat het geen hardnekkige bacterie is en dat je niet het nieuws krijgt dat het moeilijk is om een zwangerschap uit te dragen.

Veel succes met de uitslag. Hou je me op de hoogte??

Groetjes,
Anne

Hoi Miranda,

Bah, wat eng zeg! Daar wordt je ook niet echt positief gestemd van.
Ik hoop echt voor je dat de uitslag goed is en je weer verder kunt.
Zou dan alleen wel fijn zijn als je wat extra in de gaten gehouden kunt worden gezien deze geschiedenis.

Aar

Vette pech kan nog verder. Net het zkh gebeld want de dokter heeft de uitslag nog niet. Ze hebben wel wat gevonden, maar mogen niets doorgeven. De huisarts gaat nu bellen voor de uitslag. Zodra hij wat weet belt hij me. Helaas kan dat ook pas maandag worden. Nou, prettig weekend dan maar niet heus.

Enneh, m'n bedoeling is natuurlijk niet om jullie bang te maken. Ik geloof er heilig in dat voor elk kwaaltje ook een middeltje bestaat. ja toch...

Ik ben echt heel benieuwd hoor, laat je het weten als je er aan toe bent?

Toevallig liep ik er vandaag nog even aan te denken.
He, ik vind gewoon vervelend voor je.

Maar inderdaad ben ik het met je eens dat er vaak voor de meeste kwaaltjes wel een middel is, maar laten we hopen dat het niet nodig blijkt te zijn!

Ariane

Terug
Bovenaan