Annem, even een vraagje?

A

Anoniem

Guest
Wij gaan natuurlijk ook naar Kreta, zie het alweer helemaal zitten na al jullie lieve reactie's! Waar zaten jullie eigenlijk op Kreta
Ik zag jou kleine man ook in een auto stoeltje zitten, hadden jullie een auto met stoeltje gehuurd en zo ja, waar en bij wie en was dat een succes?
Hebben jullie verder nog leuke dingen gedaan die je ons wel of juist niet kan aanraden?

Wij zitten trouwens in Malia!

Groetjes Fennie en Jente

Hoi Fennie,

Wij zijn begin mei naar Rhodos geweest. En hebben daar ook een auto met autostoeltje gehuurd. Geen probleem. Alleen past Marly nog niet zo goed in een grote stoel, hier zit ze nog steeds in de maxicose. Dat was dan wat minder. Maar ik zat altijd naast haar en als ze in slaap was gevallen, legde ik een handdoek onder haar hoofdje tegen het schommelen. Maar je kan dus gewoon een auto met autostoeltje huren. Eén tip, neem niet de verhuurder uit het hotel, maar een paar straten verder. Die zijn veeeel goedkoper!

Veel plezier!

Fennie,

Het autostoeltje viel mij tegen. Allereerst zat er geen een in de auto maar dat was geen probleem. Ze hebben er een soort depot waar alle verhuurders ze uit halen.

Maar het is zeker geen maxi-cosi. Het zal best wel veilig zijn maar in Nederland had ik mijn kind er niet ingezt. Lukas vond het echter prima en nogmaals het zal best wel veilig zijn.

Wij hebben via een touroparator geboekt en wisten dus niet wel verhuurbedrijf de auto zou leveren. Andere mensen in het appartement hebben zelf geboekt en die hebben een 'goed' autostoeltje geeist. Zij hadden een gloednieuwe maxi-cosi tobi. Maar dit is zeker niet standaard, maar als je op je strepen staat blijkbaar dus wel mogelijk. Maar dan moet je het echt van te voren regelen. Zij hadden via Autotours gehuurd dus die hebben er in elk geval een.

Misschien niet het antwoord waar je op zat te wachten maar hopelijk heb je er toch wat aan.

Annemieke

O, en de leuke dingen. Dat hangt een beetje af van waar je zit. De meeste mensen zitten aan de toeristische noord-kust maar wij zaten juist aan de rustigere zuidkust bij Irepetra in de buurt (mirtos). Maar ik ben vaker op Kreta geweest en weet dus wel een en ander van het eiland. Waar ga je zitten?

Houd er rekening mee dat lang niet alle restaurants kinderstoelen hebben. Lukas heeft redelijk wat in de buggy gezeten maar hij vind dat prima.

Voor het bedje had ik zelf beddengoed meegenomen en dat kwam goed uit want ik kreeg alleen grote lakens en dat zie ik toch niet zitten met zo'n kleintje. Lukas slaapt in een slaapzak en romper, verder had hij daar niets nodig het was warm zat.

Zonnebrand e.d. kan je daar ook allemaal volop krijgen, net zoal evt waterschoenen etc. Lukas heeft een paar keer het griekse eten gegeten en dat ging prima. Maar wij zijn niet elke avond uit eten gegaan, dat vond ik te laat worden voor hem.

Wat veel mensen niet weten is dat je bij veel restaurants best kan afhalen (sommige bezorgen zelfs). Als je niet in een hotel zit zou ik het even aan de receptie van je appartement vragen. Ik heb geen enkele avond gekookt en daar ben ik best wel happy mee.

en voor de lunch... Tosti's in overvloed. In de supermarkten is ook goed voorverpakt brood te krijgen. Het bruinbrood viel wel uit elkaar dus Lukas heeft twee weken op witbrood geleefd, maar dat zal vast geen kwaad kunnen. En de griekse yoguhurt vond hij echt heerlijk! DAt krijg hij altijd als toetje.

Hai Anemieke,

Wij zitten inderdaad aan de noord kant van Kreta, in Malia!
Malia heeft nl mooie zandstranden en langzaam  aflopende kust, ook wilde wij wel graag een gezellig dorpje om ons heen!
Wij zijn 1x eerder op Kreta geweest maar dat was 5 jaar geleden en nu met een kleine doe je toch wat ander dingen hè!

Groetjes Fennie en Jente

Terug
Bovenaan