Annemarie

A

Anoniem

Guest
Ik ben 23 november gestopt met de pil, 27 november onttrekkingsbloeding gehad en normaliter (gezien verleden) had ik zo 26/12 ongesteld moeten worden (of zwanger). Nu kan het zo zijn dat de cyclus even nodig heeft om zijn natuurlijke gang te maken. Wat is reeel om te verwachten, hoe lang duurt het (en/of duurde het bij jullie) voordat je weer een menstruatie hebt na het stoppen met de pil?

Hallo annemerie,

Nou ik ben dus 19 nov gestopt met de pil ben 23 nov ongi geworden gewoon normaal als altijd.

Alleen ik ben nu nog steeds niet ongi geworden moest 21 dec worden heb de 24ste een test gedaan maar was negatief dus we wachten maar weer af als je nog meer vragen hebt dan vraag het maar.

maar reken er aub niet op dat je meteen zwanger bent want dan is de teleurstelling misschien heel groot en dat zal jammer zijn.

liefs en suc6 louise

Hallo Annemarie,

Ik ben in juni gestopt met de pil. Ik had meteen een normale menstruatie na het stoppen met de pil. Ben nog niet zwanger. Ik ben wel begonnen met ovulatietesten omdat ik niet precies weet wanneer mijn eisprong is.

Succes verder.

Hallo Annemarie,

Het is bij iedereen verschillend, maar het kan wel even duren. Toen ik gestopt ben met de pil duurde het de eerste keer 7 weken voordat ik ongi werd en vervolgens ging het elke maand beter totdat ik een redelijk normale cyclus had. Ik ben inmiddels 33 weken zwanger.

succes ermee

Hoi Annemarie,

Bij mij duurde het de eerste keer dat ik met de pil stopte, 9 weken, en de tweede keer weer 9 weken. Maar er zijn hier ook meiden op het forum die wel een half jaar moesten wachten.

Kortom, het is heel verschillend. Ik hoop dat het bij jou niet lang duurt!

groetjes, Inge

Dan zitten we eigenlijk bijna exact in hetzelfde schuitje.

Aan de ene kant ben ik realistisch en weet ik dat het even kan duren voordat de normale cyclus weer werkt.

Aan de andere kant maak ik mij "zorgen" omdat je het moet over laten aan de natuur en er zelf geen grip over hebt.

Ook vandaag nog geen resultaat, niet ongi, niet zwanger...

Laten we elkaar op de hoogte houden.

Liefs,
Annemarie

Hallo

In september 2002 ben ik gestopt met de pil. Wij gingen totn trouwen en wilden daarna graag een kindje als het ons gegeven zou zijn. Ik was direct zwanger geraakt! Wat waren wij ontzettend blij. Je hoort natuurlijk vaak verhalen dat het wat langer duurt. Je moet er dus wel degelijk rekeing mee houden dat je direct na het stoppen met de pil zwanger kan worden. Mijn test was toen positief een week nadat ik volgens het pilschema ongesteld zou moeten worden. Op dit moment ben ik net weer 2 weken getopt omdat we graag een tweede kindje willen. Het geeft absoluut niet als het langer duurt maar we zijn bewuust niet eerder gestopt gezien de vorige keer. Er komt dus een spannende tijd aan. Veel succes in ieder geval.
Groeten Willemijn

Hoi Annemarie,

Ik ben 13 aug. gestopt met de pil en 16 aug. ongesteld geworden. Tot op de dag van vandaag nog steeds niet ongesteld geworden. Ben wel zwanger geweest, maar dit is uitgelopen op een miskraam. Ik weet absoluut niet waar ik vanuit moet gaan. Ik hoop voor jou dat je gauw ongesteld wordt, dan kun je beginnen met ronde 1.
Succes!!

Groetjes,
Mayke

Terug
Bovenaan