AnnetteS

A

Anoniem

Guest
Dag Annette,

Ik lzas net elders dat jij bij jouw eerste ook een ks hebt gehad vanwege niet vorderende ontsluiting.
Hoe weet jij dat je nu gewoon moet bevallen? Heb jij daar al over gesproken met de gyn?

Ik heb bij mijn eerste een ks gehad omdat mijn ontsluiting op 7 cm bleef hangen en mijn kind veel te groot was. Ik heb nog niet gesproken met de gyn over de bevalling, omdat ik dat nog te vroeg vond.
Maar intussen begin ik daar wel over na te denken en krijg ik die vraag ook heel veel.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw kennis hierover.

gr mama van MD

Hoi,

Ja, klopt... tijdens de weeen werd er besloten tot een keizersnede, aangezien de ontsluiting niet verder kwam dan 2,3 cm en bij iedere wee de harstlag van de baby naar beneden ging.
Ik heb  vrijwel gelijk met de verloskundige, de huisarts  én met de gynaecoloog gesproken over de aankomende bevalling en allemaal zeggen ze dat er eigenlijk niks van te zeggen is. Maar  ze gaan allemaal uit  van een 'normale' bevalling. Er zijn bij mij geen (medische) redenen waardoor ik ditmaal weer een keizersnede zou moeten krijgen.

Ik hoop dat ik hiermee jouw vraag heb kunnen beantwoorden.

Groetjes, Annette

Hoi mama van md,
ik heb bij de eerste ook een ks gehad terwijl ik al volledige ontsluiting had en een paar keer had geperst.
voor die volledige ontsluiting heb ik wel drie dagen weeen gehad en heb ik vijf uur aan de weeenopwekkers gelegen.
toen ik eenmaal geperst had kwamen ze erachter dat de baby een kruinligging had.
toen hebben ze besloten een ks te doen.
ik zou het echt jammer vinden als dat nu ook weer zo zou zijn maar de gynacoloog heeft met een inwendig onderzoek mijn bekken gemeten en die zijn gewoon normaal.
dus als alles goed gaat dan kan ik gewoon bevallen maar wel in het ziekenhuis.
het is eigenlijk wel een groot verlangen om via de gewone weg te bevallen want ik heb de vorige keer alles gedaan behalve het einde.
ik hoop dat jij ook gewoon mag bevallen hoor want dat is toch wel fijn.
gewoon dat je gelijk na de bevalling je baby op je buik krijgt lijkt me geweldig.
we zullen maar zien hoe het loopt.
ik heb in ieder geval gezegd dat ik graag gewoon wil bevallen en de gynacoloog zei toen dat ze dat dan ook gaan proberen.
gr lisette

Ik denk dat ik het misschien toch maar eens voorzichtig bespreek met de gyn als ze de baby as dinsdag heeft opgemeten.
Tot nu toe lag deze baby ook alweer een week voor in de groei en het heeft er dus alle schijn van dat dit weer een groot kind zal zijn.

Ik vraag mij dan dus af wat de werkwijze zal zijn, want ik hoop ook op een natuurlijke bevalling. Een ks heeft toch risico's en blijft een grote buikoperatie, waarvan je weken moet herstellen. Vooral voor onze oudste vind ik dat jammer, omdat zijn mama dan weken niets kan en dat vind ik bovenal vervelend, maar is ook lastig als je al een kind hebt rondlopen.

Daarnaast lijkt het mij geweldig om de bevalling bewust mee te maken. Bij de ks heb ik ons kind pas gezien toen hij al schoon was, gewogen en al. Dus de weeen en de geboorte zelf zijn twee hoofdstukken voor mij. Dat vind ik jammer.

En ik vond het opvangen van de weeen tot het moment dat het uitzichtloos werd (toen werd het ook ondragelijk) niet heel erg vervelend, voor zover ik mij dat kan herinneren.

Dus ik ga het toch maar aankaarten al is het nog wat vroeg.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan