anoniem

Wij zijn niet gelovig en willen ons kindje niet vernoemen naar wederzijde ouders. Toch willen we wel een tweede naam, gewoon omdat we het leuk en mooi vinden staan.

Alleen bij de meeste die een tweede naam hebben, is er toch een reden voor.

Is het niet een beetje raar om een tweede naam te kiezen gewoon omdat het je het leuk vind???

Ik weet dat iedereen vrij is in zijn keuze, maar hoe denken jullie erover?
 
Tuurlijk is dat niet gek. Als jullie het leuk vinden om het kindje ook nog een tweede naam te geven dan moeten jullie dat gewoon doen. En ach dat er een reden voor is daar moet je maar niet te zwaar aan tillen hoor en trouwens jij hebt er toch ook een reden voor, de reden bij jullie is dat je het gewoon leuk vind een tweede naam. En zoals je zelf al zei is iedereen vrij in zijn keuze.

Liefs Henriette
 
Het is helemaal niet raar!!! Wij willen ook niet vernoemen maar vinden een tweede naam erbij net iets mooier staan. Ik ben de enige in ons gezin die een tweede naam heeft gekregen en mijn beide broers hebben mij ooit eens verteld dat ze daar best wel jaloers op zijn geweest...Gewwon doen dus als je het leuk vind!!!
 
Mijn schoonzus heeft haar zoontje een tweede naam gegeven omdat 't anders op de post zo kaal is:

Mees Janssen of M. Janssen

Nu is het:

Mees Tijmen Janssen of M.J. Janssen

Dat oogt mooier, vond zij.
Nou, goeie reden, toch.
 
Wij kiezen ook voor twee namen, omdat we het leuk vinden en omdat de voorletter anders hetzelfde is proberen we zo onderscheid te maken tussen ons en een kleine.
 
Ook wij gaan voor de twee namen. Wij willen ook niet vernoemen maar zijn het er wel over eens dat de 1e naam nederlandse naam wordt (een die ook gewoon in het buitenland uit te spreken is) en een friese. (ben zelf fries).

Maar volg gewoon je hart, jullie en jullie kind moeten er gelukkig mee zijn, de rest van de wereld echt niet.

gr karin
 
Wij hebben onze dochter zelfs 3 namen gegeven, waarvan er maar 1 een vernoemde naam is. Ik dacht: 2 namen zie je al zo ontzettend vaak, dan maar 3, vond ik zelf iets minder standaard.

Groetjes,
Jacqueline
 
Terug
Bovenaan