anoniem


Na heel wat geploeter met ovulatietesten, temperatuurlijsten en vitamine B6 en B12, ben ik, met op de achtergrond een luidt tikkende biologische klok, zwanger.

Een week of 5 geleden, staarde ik gelaten naar mijn positieve zwangerschapstest, de twee miskramen nog vers in mijn hart gekerfd.

Met de blauwe plus in mijn hand, begon ik als een kip zonder kop rondjes rond te tafel te lopen, maar of mijn drive bestond uit blijdschap of angst, weet ik nu nog niet.

Met 7 en 8 weken zit ik beide keren wit weggetrokken in de wachtkamer voor een echo. Ik ben bang dat mijn darmen, het friemeltje van de zenuwen eruit duwen en met een behuild gezicht sta ik even later weer buiten: wat een ontlading, het hartje klopt! In mijn hand een vrijbriefje voor een nieuwe afspraak over anderhalve week... Ik kan weer een paar dagen ademen.

Nog drie weken en nog twee echo's te gaan en dan ben ik de magische 12 weken-grens voorbij. Terwijl ik naar de wijzers van de klok kijk, vraag ik me af, hoe ik hier doorheen kom. Nog 21 dagen en dan mag ik genieten, dan gooi ik die muur van zelfbescherming naar beneden, dan ben ik echt zwanger!




 
wat een mooi verhaal; ik bedoel: mooi geschreven! dat wordt zeker een mooi kindje!!
Heel veel succes en ook PLEZIER! Sterkte de komende 21 dagen maar daarna wel echt proberen te genieten, he?!
 
Gefeliciteerd!

Probeer er ondanks eerdere tegenslagen wel een beetje van te genieten. Te veel stress is ook niet goed voor de kleine.

Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan.
 
gefeliciteerd met je zwangerschap!!
idd een mooi geschreven verhaal.

ik wil je niet ontmoedigen hoor. maar ik denk dat je je hele zw.schap wel onzekerheden blijft houden. tenminste als ik naar mezelf kijk dan...,
in het begin hoop je niet op een miskraam en op een gegeven moment ben je blij dat je over de 26wk heen bent omdat het kindje dan levensvatbaar is. dan ben je weer blij dat je over de 34 wk heen bent dat je dan geen weeenremming meer krijgt. dan weer een mijlpaal 37wk je mag gaan bevallen enz enz. het lag bij mij tot 35wk in stuitligging dus dat was ook weer ff spannend. het heeft zichzelf toch uiteindelijk gedraaid. nu zit ik een beetje met vocht en hogere bloeddruk...en zo kan ik je 100 dingen opnoemen.
met andere woorden...zwanger zijn blijft 9mnd onzeker en spannend. misschien niet voor iedereen hoor.
maar ik probeer je te zeggen geniet er echt van...want ik heb me ook veel te druk gemaakt over veel dingen.
en de tijd gaat zo snel voorbij!

ik hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan...en een hele mooie bevalling in het verschiet

liefs sandy
 
Heel veel sterkte succes en geluk de komenden weken!!

Probeer inderdaad een beetje te genieten en hoop dat alles super goed gaat. Hou ons op de hoogte...

Liefs Smargje
 
Terug
Bovenaan