anti-biotica zo vroeg in de zwangerschap, kan dat geen kwaad?

Hoi mama's,

Ik ben weer een klein beetje op de been...ben geveld door de griep geweest en en heb er een longontsteking aan over gehouden.

Nu heb ik daar een kuur voor gekregen.
Wel aan de dienstdoende arts verteld dat ik ongeveer 9 weken zwanger ben, maar het kon geen kwaad zei hij.

Maar nu heb ik sinds gisteren steken in mijn buik, vooral links onder in.
Zou dat met de kuur te maken kunnen hebben?

Hebben jullie er ervaring mee, met anti biotica (zo vroeg) in de zwangerschap?

Ik hoor het graag.

Ik heb pas volgende week een echo en wil ook niet over-bezorgd de vk
gaan bellen nu.

Groetjes M

Hey M.

mijn advies is, neem even contact op met de apotheek en vertel dat je zwanger bent.
Daar hebben ze een heeeellll dik boek met alle medicijnen beschreven en kunnen ze nakijken of het schadelijk is bij een zwangerschap!

Ik heb zelf jaren in een apotheek gewerkt en mijn ervaring is dat er in de apotheek echt wel op zwangerschap en borstvoeding wordt gelet mits het bekend is!
Denk dat je zo de meest betrouwbare info kan krijgen!

Suc6,

groetjes Inge

Hoi mama van bijna 5,

als het goed is weet de dr. het goed waar hij het over heeft.
Ook hij heeft een heel dik medicijnenboek.
En anders google je voor de zekerheid de naam van het recept even!
Zelf heb ik beide keren antibiotica gehad, 2 verschillende merken en beiden waren ok i.c.m. zwangerschap. Ik snap je onzekerheid, als je het niet vertrouwd altijd even bellen!
Wel nam ik er de laatste keer probiotica bij (yakult) want  ik word altijd ziek van antibiotica (diaree) en als ik dat neem heb ik er minder last van.

Sterkte!

Blaasontsteking gehad, moest ruim een week aan een kuurtje. Arts wist dat ik in verwachting ben en zei dat het geen kwaad kon.

Steken in je onderbuik kan bandenpijn zijn.
groet hilal
12 wkn 4 dgn

Terug
Bovenaan