Anti-biotica

Hoi moeders,

even een vraagje, ik heb sinds gister anti-biotica voor m'n blaasontsteking..
Maar ben er toch,ondanks dat de dokter zegt dat t geen kwaad kan, een beetje voorzichtig mee.

Hebben jullie ervaring met anti-biotica? Of weten jullie zeker dat het geen kwaad kan voor de kleine?

Hoop op een reactie van jullie..
Groetjes Jessica

Er is een antibiotica die geen kwaad kan voor de zwangerschap als je blaasontsteking hebt. Dokter en apotheek geven daar advies over. Gewoon ven nabellen als je twijfelt. Succes!!

Nitrofurant is voor blaasontsteking en mag je gebruiken tijdens de zwangerschap, snap dat je een beetje bang bent, maar je huisarts en apo schrijven iets voor wat je wel mag gebruiken, dus heb vertrouwen.
S6

Ik heb er geen ervaring mee, maar het is wel balangrijk om wat aan een blaasontsteking te doen in de zwangerschap. Er zijn gevallen bekend dat door een verwaarloosde blaasontsteking de bevalling kan worden opgewekt.

Hoi,
antibiotica kan echt geen kwaad voor je kleintje! Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gebruikt en een heel gezond kindje gekregen :)
Niet alleen nitrofurant kan tijdens de zwangerschap gebruikt worden. Er zijn verschillende antibiotica's die je mag gebruiiken. (dat weet ik want ik ben zelf allergisch voor nitrofurant)
Artsen zijn extreem voorzichtig met medicatie uitschrijven bij zwangere vrouwen, dus als je arts het voor geschreven heeft kun je er echt op vertrouwen dat het oke is. En zoals hier boven ook al staat, een verwaarloosde blaasontsteking kan veel gevaarlijke concequenties hebben.
Beterschap.
Liefs,
Mar (van het febr forum)

Terug
Bovenaan