anti-conceptie ramp!!!

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Vanaf december probeer ik weer te beginnen met een anti-conceptie-middel. Maar het wil niet lukken. Ik wordt er steeds beroerd van: misselijk, lusteloos en vreselijke hoofdpijn. Ik ben begonnen met de 'gewone pil' en laatst heb ik de Nuvaring geprobeerd. Twee weken lang voelde ik me vreselijk...ik dacht dat er een griepje in de weg zat. Toen dacht ik: het zal toch niet weer aan de anti-conceptie liggen? En ja hoor, ik stop en twee dagen later voel ik me weer kip lekker!?!?

Voorlopig liggen er hier condooms in het nachtkastje...
Zijn er meiden die dit probleem herkennen. Hebben jullie een oplossing. De huisarts adviseert om meerdere middelen te proberen of om een spiraaltje (zonder hormonen) te laten plaatsen...

Liefs,
Linda

Hoi. Een en al herkenning hierzo!!!
Na de geboorte van mijn eerste ben ik ook weer aan de pil gegaan ondanks dat ik liever iets anders wilde.. Het was gewoon makkelijk om weer naar die pil te grijpen, maar ook ik had er altijd zo'n "bleeh-gevoel" bij, en als ik na de stopweek weer begon liep ik echt 2 dagen sjago rond en had nergens zin in etc etc.
Toen ik zwanger was van mijn jongste wist ik zeker dat ik niet weer met de pil wilde beginnen!! Dus toen mijn jongste er was ben ik gaan kijken wat ik dan wilde, en omdat ik bv gaf/geef kwam ik al snel bij de mirena spiraal uit, en ik vind het ideaal!!
Ondanks het moeilijke begin (huisarts had hem verkeerd geplaatst, en moest er dus in het ziekenhuis weer uit, en  2 weken later een nieuwe erin..) vind ik hem nu super!! Ik wored niet meer ongi, heb nergens last van en hoef ook nergens aan te denken..
Van mijn kant dus een aanrader
Gr. Anne-Marie

Hoi Linda,

Ook ik heb de balen van alle voorbehoedsmiddelen die er zijn.
Was na de geboorte van de jongste de pil ook helemaal zat en wilde iets anders, maar wat. Ben toen op aanraden van de huisarts voor de mirena-spriaal gegaan.
Moet eerlijk bekennen dat ik het de eerste 5 maanden niks vond, maar sinds 1 maand vind ik hem super. Voel me weer lekker, heb meer puf om iets te doen, en geen last meer van de hormonen.

Het nadeel van de mirena bij mij was dat ik door de 1e periode heen moest (fabrikant schrijft ook dat de eerste 6 maanden bijwerkingen kunnen voorkomen, oa onregelmatig bloedverlies, hoofdpijn ed). Nu die periode voorbij is heb ik nergens last meer van, en ben ook niet meer ongesteld geworden (joepie).

Liefs Saskia

Ho,

ik heb zowel met het gewone spiraaltje als met he mirenaspiraaltje hele slechte ervaringen. Bij allebei was ik constant ongesteld, zelfs bij de mirena na negen maanden nog en dan zo erg dat ik er bloedarmoede van kreeg. Mijn gewone spiraal is vastgeroeid en heeft de gynaecoloog, na een mislukte poging hem zo los te trekken (auw!!!) onder narcose moeten verwijderen. Tevens staat het mij erg tegendat bij een gewone spiraal wel een bevruchting kan plaatsvinden maar geen innesteling. Dan krijg je een soort van miskraam omdat de vrucht zich niet kan innestelen. Ik slik nu ruim  acht maanden cerazette  minipil en ben er zeer tevreden over. Bijna geen menstruaties meer, hooguit af en toe een dag heel licht bloedverlies.

Groetjes van Marloes  

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties en ervaringen. Gek toch dat je lichaam nu zo slecht met die hormonen om kan gaan??? Voor de zwangerschap had ik er nooit problemen mee.

Als ik jullie verhalen zo lees en m'n eigen gevoel volg blijven we voorlopig de condooms gebruiken. We willen ook geen jaren wachten om voor Isabelle (10  maanden)  een broertje of zusje proberen te maken. Het kriebelt toch al wel weer een beetje !

Liefs,
Linda

Terug
Bovenaan