anti conceptie

Beetje een aanvulling op de vraag van marijketeijgeler.

Voor welke anti conceptie kiezen jullie en waarom?
Ik heb al een eerste nacontrole gehad bij de gyn ( ivm de ziekenhuisopname voor de baarmoederontsteking) Daar kreeg ik ook de vraag wat ik wilde. Ik wilde voor de mini pil gaan( voor zolang ik nog borstvoeding geef en daarna aan de "gewone"pil) Ik kreeg echter wel te horen dat deze niet 100% veilig was( en ik weet nu hoe vruchtbaar ik schijnbaar ben want had het mega geluk om gelijk zwanger te zijn) De gyn adviseerde mij een hormoon spiraaltje.
Heeft iemand van jullie ervaring mee?
Een vriendin van me heeft het ook en is er helemaal niet tevreden over, dus nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen maar een 2de is wel heel erg vroeg:)

Ik ga denk ik voor een spiraaltje weer!

Makkelijk, je hoeft niet aan de pil te denken. Als je een keer ziek bent of antibiotcao hebt gehad hoef je je ook geen zorgen te maken.

Het zetten van dat ding is best pijnlijk, maar na een bevalling voel je het denk ik bijna niet hahaha. Dan kun je daaronder wat meer hebben denk ik hihi

liefs

Hoi,
Ik heb na mijn bevallingen ook altijd de mini pil (bv-pil) gehad en is heel goed bevallen, ik ben ook goed vruchtbaar ;-) aangezien het bij mij ook altijd direct raak was!!
Als je pil op de vaste tijden inneemt is er niks aan de hand!
Liefs
(ps, ik was juist altijd veel gevoeliger de eerste tijd, nu ik heppy´s bericht nog eens lees!)

Ga denk ook voor die pil die je in kan nemen bij borstvoeding.misschien eerst nog even condooms vanwege de hormonen weer in je lijf te krijgen.
liefs jootje

ik ga deze keer ookvoor de spiraal.
mag nu nog niet pas na 3 mnd zegt onze huisarts.
depil wil hij nu niet voorschrijven ivm mijn veel te hoge bloeddruk opdit moment....

ik hoor heel veelpositieve berichten over het spiraal....

Ik heb een koperspiraal gehad, waar ik toch zwanger mee ben geraakt, dus ik ben daar niet zo enthousiast over, zeker niet omdat die zwangerschap eindigde in een miskraam. Maar, dat is natuurlijk een uitzondering.
Wij zijn zelf al jaren condoomgebruikers; en dat gaat t straks ook weer worden, heb nu nog wel even genoeg gierende hormonen van mezelf!!!
En ik bof, mijn vent wil zich (als het gezin compleet is) 'laten helpen'.
Hij vind dat dat wel het minste is dat hij kan doen nadat ik onze kinderen heb gebaard.
Lief he?

Ik heb een koperspiraal gehad, waar ik toch zwanger mee ben geraakt, dus ik ben daar niet zo enthousiast over, zeker niet omdat die zwangerschap eindigde in een miskraam. Maar, dat is natuurlijk een uitzondering.
Wij zijn zelf al jaren condoomgebruikers; en dat gaat t straks ook weer worden, heb nu nog wel even genoeg gierende hormonen van mezelf!!!
En ik bof, mijn vent wil zich (als het gezin compleet is) 'laten helpen'.
Hij vind dat dat wel het minste is dat hij kan doen nadat ik onze kinderen heb gebaard.
Lief he?

Ik gebruikte de nuvaring, maar nu ga ik over op het spiraaltje.
Wij hebben niet de wens om snel weer zwanger te worden, dus is dit een prima oplossing.

De nuvaring heb ik zelf veel positieve ervaringen mee. Drie weken ring in, 1 week uit, je hoeft nergens naar om te kijken! Ideaal.

Terug
Bovenaan