anti conceptie

Zijn jullie alweer aan de anti-conceptie en waar heb je voor gekozen? Ik heb tussen de eerste en tweede bewust geen anti-conceptie gebruikt ivm moeilijk zwanger raken. Uiteindelijk was het voor de 2e heel snel (1 hormoonkuur) raak. maar nu wil ik er toch eerst eens even van gaan genieten. Ik wil echt nog wel graag een 3e maar de eerste 2 jaar niet. Ik zit zelf te denken aan de mirena omdat ik vanwege trombosegevaar niet aan de pil mag.

ik ben anderhalve week na de bevalling weer aan de pil gegaan, de vk zei dat ik er rekening mee moest houden dat het een maand duurde voordat de cerazette echt betrouwbaar was dus vandaar. ben nu weer over gestapt op m'n oude pil, de diane 35. ik dacht, ik neem vast voorzorgsmaatregelen zodat ik niet bang hoef te zijn voor een (hele snelle) zwangerschap

Ik geef borstvoeding, dus gebruik de cerazette pil, minipil.
Als ik later geen borstvoeding meer geef, is deze pil niet meer veilig genoeg en ik denk erover om dan over te stappen op de nuvaring. Daar hoor ik goede dingen over.
Ik wil liever niet meer volledig aan de pil, omdat wij heel veel moeite hebben gehad met zwanger worden, met vruchtbaarheidsbehandelingen en zelfs een operatie. Wil dit niet aan de pil wijten, maar al die hormonen door m'n lijf wil ik liever niet meer.

wij zijn compleet met 3 kinderen,gisteren is mijn man geholpen,rust voor mij dus
maarja dat kan alleen als je heel zeker ben dat je geen kinderen meer wilt

liefs jootje

Ben aan de cerazette begonnen. Hoor hier ineens dat ie niet veilig zou zijn als je geen bv geeft? En daf je hem minimaal een maand moet slikken voordat ie goed werkt? Waar komen deze verhalen vandaan???? Schrik er nogal van!!!!

@bopli, mijn vk vertelde mij toen we het erover hadden dat de cerazette de eerste maand dat je hem slikt niet betrouwbaar is, vandaar dat ik er al heel snel mee begonnen was, ik gaf toen ook nog bv. inmiddels ben ik al bijna 4 weken gestopt met de bv en ben ookal bijna zolang weer aan de diane 35. waar het vandaan komt over die cerazette weet ik verder niet, maar hou het wel even in de gaten!

Ben 3 weken na m'n bevalling ook weer begonnen met anticonceptie. Ik gebruik de nuva ring. Vind het ideaal. Als moet ik zeggen dat ik misschien wel over wil gaan op de prikpil, maar heb daar helemaal geen ervaring mee, maar las dat je niet meer ongesteld werd daarmee... Dat sprak me wel aan. Voorlopig komt er hier geen derde, mocht die er ooit komen (manlief vindt het zo wel genoeg), maar vindt ons/mezelf nog veelte jong om te zeggen; 'leg er maar een knoop in' ;)

Terug
Bovenaan