Anti D en Anti C aangetroffen in bloed

Ik zoek andere moeders bij wie ook anti D en/of anti C is aangetroffen in het bloed na de geboorte van de baby.
Ik ben 20 april jl bevallen van een prachtige dochter. :)
Vandaag (23 juni) heb ik bericht gekregen dat in mijn bloed anti D en anti C is aangetroffen.
Ik heb bij 30 weken en bij de geboorte de anti D prik gehad, helaas dus mislukt.
Nu zoek ik dus andere moeders met wie ik kan praten hierover en natuurlijk ook over andere baby zaken.

Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jou dochter, ik heb er zelf niet veel ervaring mee, maar mijn moeder had dit wel ( ze heeft dus rhesus negatief en mijn vader positief) en heeft dus 35 jaar geleden meerdere malen een spuit gehad om geen miskraam te krijgen tegen de zwangerschap.
Als de moeder anti D en anti C heeft dan betekent dit dat de moeder antistoffen maakt tegen de baby in de buik met rhesus + factor. De antistoffen heb je nu in jou lichaam dan zou je bij een volgende zwangerschap ook spuiten moeten krijgen om een miskraam te voorkomen.

Bedankt! We hebben besloten om met een dokter te gaan praten om te kijken naar de evt. gevaren. Misschien is er nl een laag risico op een miskraam of ernstig ziek kindje.
Dus duimen dat het bij een tweede niet fout gaat!

heej

ik wil nog ff reageren hierop.
Ikzelf ben rhesus - mijn broer en vader ook. Alleen mijn moeder heeft een positieve bloedgroep.
in maart dit jaar ben ik van mijn eerste kindje bevallen met een bloedgroep A+

Na de tijd is bij mij niet gecontroleerd of ik anti stoffen aanmaak. maar goed.

HEt is zo dat als je nu weer zwanger raakt van een Rhesus + kindje dit kindje extra in de gaten gehouden moet worden. Dit omdat het kindje aan zware bloedarmoede kan gaan lijden. Toch zijn er mensen die ondanks antistoffen gezonde kindjes op de wereld hebben gezet.

Hoop dat je inmiddels met de huisarts hebt gesproken... en dat hij positief nieuws had.

Liefs

Terug
Bovenaan