anti d

nee, het is niet schadelijk voor de baby (anders zouden ze het nooit toedienen). Het is juist om te voorkomen dat jou lichaam bij een 2e zwangerschap het kindje afstoot
 
sorrie maar bedoel je nu antidepressiva of wat anders? want als ik naar de anoniem van hierboven kijk bedoel je waarschijnlijk iets anders. maar als het over antidepressiva gaat...ik slik het al de hele zwangerscahp door. wel maar een half tabletje per dag. de dokters zeiden dat het geen kwaad kan...
ik hoop het!
 
De anti d, die je bedoelde is inderdaad de Anti Rhesus-D immunoglobine prik die je krijgt.
Die krijg je alleen toegedoend als jouw bloed een negatieve rhesus-D waarde heeft. (bijv. AB negatief).
Zou je kind een Rhesus-D positieve bloedgroep (bijv. A positief) hebben en het bloed van je kind komt in jouw bloedbaan dan gaat je lichaam daar anti-stoffen tegen aanmaken.
Komen die via de navelstreng in de bloedbaan van je kind, dan breekt jouw bloed het bloed van je kind af.
En bij een tweede zwangerschap zou je dan geen Anti Rhesus-D immunoglobine prik meer hoeven.

Je verloskundige heeft hier als het goed is een foldertje over.
 
Terug
Bovenaan