Anti-depresivva

<p>Hi dames,</p><p>ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring met anti-depresivva en de bijwerkingen hiervan? ik heb een angststoornis met depressie en de enigste optie is alleen nog maar medicijnen maar ik ben hier zo bang voor. Ik heb een kleine meid van 3 thuis zitten ik ben zelf nu 4 weken zwanger..ik heb wel een hele lieve vriend die mij steunt met alles.</p>
 
Ik was ook bang voor de bijwerkingen. In overleg met de psychiater gestart met een hele lage dosering. Daar kon ik echt geen bijwerkingen van krijgen. Zo opgehoogd en het is heel fijn om ruimte in je hoofd te hebben. Laat je goed begeleiden!
 
Ik weet mensen die er zeker baat bij hebben (gehad). Zelf heb ik 3 jaar venlafaxine geslikt, hoogste dosering. Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen: wat een rotzooi. Mijn depressie was misschien wat minder heftig, maar ik was wel totaal afgevlakt qua emoties. In die tijd ben ik getrouwd en ik kon nauwelijks blijdschap ervaren op deze dag, terwijl ik zonder medicatie nog wel vrolijke momenten kon ervaren. Ook lijkt het alsof ik van de tijd dat ik medicatie slikte, minder goed dingen kan herinneren. Of dat aan de medicatie ligt? Ook slechter slapen had ik last van etc...  En het afbouwen was serieus een hel... 
Ik wil je niet banger maken, maar dit is wel mijn ervaring. Maar zoals ik al zei; ik ken ook mensen die antidepressiva hebben gebruikt en er wél echt baat bij hebben gehad. Ik kan je dus alleen maar adviseren om je goed te laten begeleiden, goed afwegen of medicatie wel écht nodig is en langzaam opbouwen en niet snel te hoog gaan qua dosering!  Want misschien is het bij mij wel gewoon de fout geweest dat ik de hoogste dosering heb gehad... 
 
Lieve,
 
Ik zeg doen!!! Wat was ik bang voor AD, maar uiteindelijk moest ik. Ik was op, kon niet meer. Angst beheerste zoooo mijn leven.  En wat ben ik blij, het heeft mijn leven zzzzoooooo positief verandert. Ik slim ze ook vanwege angststoornis. Therapieën gehad, maar de angst bleef mijn leven beheersen. Ook begonnen toen ik mijn 2 meiden had van 3 en 5. Inmiddels zijn ze 14 en 16 en slik ik ze nog. Nooit omhoog gegaan met dosis. Ook nog een baby nu net van 8 maanden erbij. Tijdens de zw schap zelfs doorgeslikt. Nooit gedacht dat ik dat zou durven. Ik zie t nu gewoon als hulpmiddel, want dat stofje maak ik niet aan en daar krijg ik hulp van door AD. 
Ik slik fluvoxamine 100mg. Is niet veel voor die medicatie. (Gaat per 50 omhoog) 
Gewoon doen dus, wat zal je leven er zoveel beter uitzien zonder angst en paniek!
Je kunt het!!
 
Gewoon doen! Ik ben venlafaxine  gaan slikken na mij  4e kindje. 5e kindje hele zwangerschap doorgeslikt. Waren wel wat bijwerkingen maar niet veel. Nu 9 weken zwanger en verloskundige heeft al gezegd gewoon doorslikken,beter dan dat je stop en het niet gaat met je. 
 
Gewoon doen! Ik ben venlafaxine  gaan slikken na mij  4e kindje. 5e kindje hele zwangerschap doorgeslikt. Waren wel wat bijwerkingen maar niet veel. Nu 9 weken zwanger en verloskundige heeft al gezegd gewoon doorslikken,beter dan dat je stop en het niet gaat met je. Voel me stukken beter! Ik kreeg ze ook voor angstaanvallen  
 
Ik zou wel even overleggen met je behandelend arts of jouw antidepressiva samen kan met zwangerschap, soms raden ze een andere werkzame stof aan omdat daar meer onderzoek naar gedaan is en dus meer over bekend is. En sowieso om eventueel onder extra controle te blijven.
Succes ?
 
Terug
Bovenaan