Anti-piekertips gevraagd

Ik maak me snel zorgen over de baby. Groeit het wel goed, verlies ik geen vruchtwater, leeft het nog? Als ik een week verder ben na een controle, die tot nu toe perfect zijn, begin ik alweer. dan wil ik voelen aan mijn buik of mijn baarmoeder ook groeit, waar ik dus helemaal geen verstand van heb en dus in de stress schiet als ik denk dat ie niet gegroeid is.
Hoe kan ik me meer ontspannen en zijn er lotgenoten? Ik voel me soms zo'n zeur en er best alleen in staan. iedereen zegt "Geef je over het gaat wel goed!" maar dat is nou juist zo moeilijk. De gedachten blijven komen en zich herhalen en soms spelen hele scenario's zich in mijn hoofd af. Ik heb eerder een miskraam gehad, misschien dat dit meespeelt en ik ben soms echt een doemdenker. dan kan ik me gewoon niet voorstellen dat er straks in januari een gezond kindje in mijn armen ligt. We hebben ook nog geen kinderen, het is onze eerste.

Wie heeft er bruikbare tips of wie herkent dit?

Liefs, Piekerbloempje

Klinkt bekend hoor, 'k had gister ook zo'n dag. De kleine was zo rustig, rustiger dan ik gewend ben, dan ga ik me af en toe ook afvragen of alles nog goed is.

Af en toe weeg ik mezelf eens of meet ik mn buik op, nadeel is het verschil tussen 's ochtends, als ik 's nachts mn blaas helemaal leeg geplast heb, en 's avonds, als ik vol met vocht naar bed ga. Dus ik mag het van mezelf alleen op een vast deel van de dag ('s ochtends) anders wordt ik veel onrustiger.

Ik probeer me niet teveel in andermans (zwangerschaps-) elende te verdiepen op het internet kun je soms allemaal van die nare negatieve  verhalen vinden terwijl het ook zo vaak gewoon redelijk goed gaat.

Herkenbaar voor iedereen denk ik zo.
Soms als ik echt moe ben of er doorheen zit dan probeer ik een beetje afstand te nemen en aan hele andere dingen te denken, even geen zwanger en kinder en babyboekjes, maar voor mezelf zorgen en even wat egoistischer naar de kleine toe.
Je kleintje neemt wat hij nodig heeft en jij moet zorgen dat jij je lekker voelt!

Je buik schommelt veel in grootte, alleen al met wat er in je darmen zit of niet. Soms kun je heel veel lucht in je buik hebben offuh.....ontlasting natuurlijk.

Het grappige vond ik dat bij je kleintje je dit dadelijk ook wel eens ziet als ze iets langer niet poepen, dat dan het buikje wat boller wordt.

Probeer af en toe even met iets heel anders bezig te zijn, roddelboekje lezen of ontspannen chick-lit boekje. Ik kan op het moment zo wie zo niks serieuslezen (moordboeken enzo), wordt ik soms helemaaal naar van.
Mij helpt het om echt even mijn zinnen te verzetten en het proberen los te laten.
's nachts is dit wat lastiger. Doe je yoga of andere gym met admeshalingsoefeningen? Dit wil mij wel eens helpen, ook ff een flair lezen op het toilet kan me er soms helemaal uithalen.

Succes en niet teveel in je hoofd 'zitten".
mamaflo x

Terug
Bovenaan